Amigurumi till katten

bra tips ska prova att göra några jag också till mina katter.Börjar få slut på virkprojekt nu.
Funderar själv på vad jag ska göra härnäst. Försöker komma på former kissen kan tänkas tycka om..

vart har du hittat mönstren till leksakerna?? eller har du gjort mönstren själv.
#6, vattenmelon och råtta gjorde jag själv men jordgubbe och svamp använde jag mönster. Försöker hitta dem igen åt dig, återkommer när jag hittat dem. :-)
Mönstret till jordgubben: http://svartahusets.blogspot.se/2010/04/virkade-jordgubbar.html?m=1

tackar tackar.

guldfisken var ju jätteläcker,är det ett eget mönster??
#10 Blev också kär i guldfisken! Och musen var ju supersöt! Lite mer elegant version än min. :-)

Åh vad söta :) fick inspiration till att virka något till min katt! :) ska nog sätta mig o göra något litet imorgon bitti!
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
#11 Både guldfisken och musen är egna mönster…
#13 Att virka till katten är otroligt tacksamt… katter älskar att leka och deras lek lockar till många skratt, iaf för mig. Små saker går också fort att göra - då hinner man inte tröttna heller. 😉

jag köper ganska ofta leksaker till mitt katteri,har ju svårt att låta bli när jag är i djuraffären.mycket smartare att virka dem själv för då har man ju samtidigt ett handarbete,och kan göra åt alla restgarner som ligger i byrån.Nu ska jag börja tillverka lite själv.Kul grej att tex skicka med kattungarna när de levereras till sina ny ägare.
Här kommer mönstret på musen och guldfisken om någon är intresserad.

åh vad roligt!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.

Tack för alla fina tips. Nu ska jag också börja virka leksaker till mina katter (från en nybörjare).