Annons:
Etikettttt-teknik-tips-o-trix
Läst 3392 ggr
Shanea
2011-08-01 17:49

En liten kant

Jag sitter och frivirkar ett litet fodral till mobilen och är snart klar. Vore roligt att avsluta det med någon liten kant eller något. Kom att tänka på kanten som jag gjorde när jag virkade sköldpaddans skal i boken Virka Amigurumi, väldigt enkelt. Problemet är att jag bara lånade boken och nu inte minns hur man gjorde. Någon som vet hur man gör en sådan kant eller något annan enkel liten kant som kan sätta en liten guldkant på arbetet?

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Annons:
Chalin3
2011-08-02 19:11
#1

Vet inte vad sköldpaddan har för något. Men om man vill ha en kant utan att virka ngn typ av spets så är kräftmaskor rätt bra. Du virkar vanliga fasta maskor men istället för att göra nästa maska i nästa maska till vänster gör du den i nästa till höger istället.

Denna kommentar har tagits bort.
dagenskreativa
2011-08-02 20:24
#3

Annars kan man ju göra *1 sm ,ca 3-4 stolpar i samma maska, hoppa över i maska* varvet runt

dagenskreativa
2011-08-02 20:33
#4

min första kommentar försvann, nåja skirver den igen: Sköldpaddskanten görs så här; Börja med 2 lm, virka sedan stolpar i den yttre maskbågen (den närmast dig) hela varvet runt, avsluta med en sm i den andra av de två lm. Sedan virkad sm i den inre maskbågen hela varvet runt.

Shanea
2011-08-03 21:05
#5

Tack för svaren, ska pröva det en annan gång, men blev så otålig att få det klart (och har ingen riktig internetåtkomst ute i husvagnen) att jag bara virkade ett varv i yttre (eller om det var inre?) maskbågen bara… :) Blev lite utav en "kant" det med.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Upp till toppen
Annons: