Annons:
Etikettttt-teknik-tips-o-trix
Läst 5038 ggr
Pysselkiisen
2010-03-03 17:20

Rosiga kinder?

Någon som vet något smidigt sätt att göra rosiga kinder på sina amisar? Se vad jag menar på länken:

http://willynillywaterlily.blogspot.com/

 

"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"

Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise

Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro

Min Fotoblogg: My Nikon and I

- medarbetare på Amigurumi iFokus -

Annons:
suaddasamigurumi
2010-03-03 19:26
#1

Hej!

Har också funderat på hur de gör för att få till de rosiga kinderna. Har nyss köpt ett mönster på Etsy på en tupp med lite påsar under ögonen. I anvisningarna står det att man ska dutta på lite brun ögonskugga under ögonen för att få till den den rätta påsiga looken.

Så kanske detta är lösningen!? -lite rosa ögonskugga eller rouge på kinderna för att få till de rosiga kinderna?

Men kanske någon annan här känner till knepet.

/suaddasamigurumi

garngalning
2010-03-03 21:01
#2

När man gör waldorfdockor brukar man använda lite röd eller rosa krita som man försiktigt gnuggar in i tyget. Borde ju kunna funka även på amisar… tror jag ska testa det själv på en av mina :-)

Casiopeia
2010-03-03 21:33
#3

Jag skulle använda vanlig rouge eller ögonskugga.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Lillyblossom
2010-03-04 11:49
#4

Om man vill ha kraftigare färg borde det går med vissa tusch eller sprit pennor. Man duttar försiktigtg och sen så brukar ju färgen sprida sig försiktigt. OBS! Har aldrig provat, tycker bara att det borde funka att göra så. Det finns tydligen en sorts penna som används till sånt här på nallar. Det pratades om den på nallar i fokus förut. Ska se om jag kommer på märket…

Lillyblossom
2010-03-04 13:00
#5

Copy markers eller Promarkers heter två märken på pennorna nämnda ovan.

Gummimonster
2010-03-04 14:47
#6

Ibland använder jag akvarellfärg (vattenfärg är ju samma sak, så det borde också funka). Det blir ganska fint, speciellt om man inte vill ha en så stark färg.

Annons:
KreativaMala
2010-03-04 21:17
#7

Jag använder bara en helt vanlig röd färgläggningspenna (som går att vässa) Tungan ute, har snott den ur barnens pennlåda!

Pysselkiisen
2010-03-05 11:51
#8

Tack för alla tips, bara att prova sig fram nu :D

 

"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"

Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise

Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro

Min Fotoblogg: My Nikon and I

- medarbetare på Amigurumi iFokus -

Upp till toppen
Annons: