Annons:
Etikettinspiration
Läst 3402 ggr
Casiopeia
8/21/09, 10:33 PM

Värsta trenden

Var på biblioteket idag och tänkte kolla lite vad de hade för amigurumi-böcker. Sprang runt och hittade inga så jag fick söka på deras databas. Det fanns fyra stycken olika böcker om amigurumis- alla exemplar av samtliga böcker var utlånade. Mia bengtssons "virka Amigurumi" fanns i 16 exemplar sammanlagt på alla Göteborgs bibblor, alla var utlånade och 3 personer stod i kö för att låna dem när de kom tillbaka. En annan bok jag kollade på fanns bara i ett exemplar med fyra personer i kö.

Är detta tecknet på att Göteborg ( och resten av landet) drabbats av amigurumifeber? Hoppas det! :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Annons:
TottsiGirl
8/22/09, 12:09 AM
#1

Ja och dessutom är väl boken slut hos förlaget och börjar bli en bristvara i alla bokaffärer oxå! :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Casiopeia
8/22/09, 1:29 AM
#2

Härligt! Amigurumivirkare take over the world!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Paerlugglan
8/22/09, 9:07 AM
#3

Hej! Har bara virkat en stackars liten Amigurumi, men jag älskar dem, de är så söta, kommer säkert att vika fler, har köpt Mias bok.

Jag tror man kan beställa "Virka Amigurumi" direkt från Mia, åtminstone hade hon några exemplar härom veckan, men nya böcker är tydligen beställda från tryckeriet. Kolla in hennes blogg, helt underbar.

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

Kalli
8/22/09, 10:42 AM
#4

Du får lägga lappar med en länk till denna hemsidan i alla 16 böcker i Göteborg, himla vad medlemmar vi kan få. Det blir ditt uppdrag. Obestämd

Casiopeia
8/22/09, 12:53 PM
#5

#4 Har redna tänkt på det ( vad tror du jag gjorde på biblioteket? ;-) ) Men det kan bli hårt att få tag på dom :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Aviendha
8/22/09, 5:24 PM
#6

Attans, då kan jag ju nästan skrota tankarna på att söka igenom Skaras bibliotek då :P

Annons:
[TrevorS]
8/22/09, 5:36 PM
#7

Kan tänka mig det, är ju faktiskt vanligt idag och många gillar det.

Casiopeia
8/22/09, 5:46 PM
#8

För några år sedan var det inte en kotte som viste vad det var ens :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

[Minivirk]
11/2/09, 6:50 PM
#9

fick reda på det för bara några månader sedan ;) Mias bok :) Har den föresten hemma nu (lånat på bibblan, Göteborgs stadsbibbliotek). Jättefina amigurumis! Har bara virkat en en så länge men håller på med en till min mamma som hon ska få när hon fyller år :)

[veralera]
11/2/09, 10:16 PM
#10

Morsan har hand om amigurmi böckerna på malmö stadsbibliotek. De får köpa in nya hela tiden för de har blivit så populära haha

Angelita
11/3/09, 12:03 PM
#11

Vilken tur jag hade som köpte Mias bok på en gång den kom ut. Det går inte att komma ifrån den är bra. Jag har vid det här laget virkat fyra stycken figurer och gjort en tomte utifrån hennes olika mönster plus liten eget tänk.

Nu har jag beställt "Virka läskigt söta figurer", författaren har jag glömt namnet på. Det ska bli roligt att se vad det finns för figurer.

kejsarinna
11/3/09, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 jag gillar läskigt söta figurer, har inte provat Mias bok (den var lite dyrare, och jag har student-ekonomi), tyckte det var enkelt att förstå. Har bara virkat riddaren, men så söt den blev!

Linn
11/3/09, 11:17 PM
#13

På Uddevallas stadsbibliotek har de precis fått in "Virka läskigt små söta figurer" som jag lyckades hamna först i kön på att få låna. Och när jag lämnade tillbaka den tipsade jag om en annan bok (det var redan tre stycken i kö på den första efter mig) och sa det att det kan nog vara en god idé att ta in lite sådana böcker för detta börjar bli stort :) så nu står jag först i kön på "Virka amigurumi, söta små glädjespridare", när de fått in den.

Ursäkta den stora texten, vet inte vad som hände och hur jag ska få bort det….

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Imasy
11/4/09, 3:41 PM
#14

Casiopeja, du får trycka upp gratis visitkort hos Vistaprint och peta in i alla handarbetsböcker på bibblan vettja ;)

Casiopeia
11/4/09, 4:50 PM
#15

#14 har redan varit inne på den idén faktiskt :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

nea-tull
2/9/10, 5:52 PM
#16

Numera har de 24 ex av mias bok på biblorna i GBG. och ändå fick jag stå i kö :)

Vill du bo i Sveriges största ekoby? www.ecovillage.se

MajaL
2/9/10, 6:22 PM
#17

#14 Haha, kanske man skulle ge sig på med klubben. =P

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

[Millasew]
2/9/10, 7:04 PM
#18

Kan bara instämma med föregående. Står på reservationskö på ett par böcker på biblioteket här i Göteborg, men det lär väl dröja innan de dyker upp. Tur att det finns internet! (Som om jag inte redan har massor med mönster som jag skulle vilja förverkliga! Flört)

Gummimonster
2/9/10, 8:37 PM
#19

Höhö, jag får väl komma med lite smygreklam här då. Om det är någon som skulle vilja ha ett ex så har jag en bok hemma, jag har knappt bläddrat i den eftersom jag redan har en annan. Skicka ett PM om någon är intresserad :)

missmi
2/10/10, 2:20 PM
#20

Jag fick bibblan här i byn att köpa in mias bok… de hade bara virka läskigt söta figurer.

Men sen är det stopp finns inga fler böcker än de två tyvärr… å inget i grannbyn heller. =(

Jag ska lägga in en beställning från amazon istället å köpa mig lite roliga böcker. De är ju lite billigare där. =D

Annons:
Upp till toppen
Annons: