Annons:
Etikettmaterial-verktyg-o-tillbehör
Läst 5300 ggr
[veralera]
10/14/09, 5:31 PM

Ögon efterlyses?

VAR KÖPER NI ERA ÖGON? Och vad får ni betala för dem?

Nu syftar jag på dem med en säkerthetsplopp på insidan av gosedjuret, en "washer" eller vad det kallas.

Själv har jag köpt på Panduro Outlet, 12 ögon med ploppar för 5 kronor… Skitbilligt, men de är stora och med brun hornhinna…

Letar efter de som är mindre och helsvarta, varken garn eller sybutiken vid mig hade… Likaså panduro…

Annons:
kattkompaniets
10/14/09, 9:15 PM
#1

kolla på tradera. sök på säkerhetsögon eller hobby

thomsen
10/14/09, 10:00 PM
#2

Jag köper här ifrån.

[veralera]
10/14/09, 10:16 PM
#3

Läskigt med utländsk sida:o hur funkar de me frakten? Blire de inte svindyrt?

thomsen
10/14/09, 10:42 PM
#4

Eftersom ögon är så små väger paketet (det vadderade kuvertet) inte speciellt mycket och därför blir inte fraktkostnaden så stor.

Jag beställde häromdagen 3 påsar à 10 par ögon och betalade under 100 kronor inklusive frakt. Tycker inte att det är speciellt dyrt med tanke på att det var färgade ögon. Helsvarta är nog billigare. Hon brukar dessutom vara snabb med att skicka.

[veralera]
10/15/09, 2:57 AM
#5

Då smiter jag in där imorgon och köper enmiljon ögon=D

TACK FÖR TIPSET=D

bobbs
10/15/09, 5:55 AM
#6

Vill du ha helsvarta och från en svensk sida så ska du klicka in på http://loveknitting.se/ :)

Annons:
Nessie87
10/15/09, 6:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har köpt mina ögon hos http://www.ilkkadesign.webshoponline.se/.

De är svarta säkerhetsögon, 9 mm, 12 mm respektive 15 mm. Jag trodde att jag ville ha så många stora som möjligt men har nu blivit väldigt förtjust i de på 9 mm. Alla mina har plastbakstycke som inte är helt omöjligt att trycka fast, jag har inte behövt använda varken tång eller tänder… =)

På bilden är en uggleprototyp (…) med 12 mm ögon.

Nessie87
10/15/09, 6:50 AM
#8

Jag har även köpt ögon från loveknitting.se, och en massa virknålar… Jag är mycket nöjd med leveransen och nålarna, dock tycker jag inte att de ögon jag köpte (7 mm och 10 mm) håller samma kvalitet som de från Ilkka. Har inte heller lyckats klämma fast en baksida ännu, kanske inte är tillräckligt teknisk bara. Har också för mig att Ilkkas ögon är billigare men det är ju bara att titta runt och jämföra och sedan, slutligen, bestämma sig. =)

Pysselkiisen
10/15/09, 10:15 AM
#9

Jag har också beställt ögon och nosar från etsy och då framför allt från 6060. Köpte till exempel 20 nosar igår för 50:- inklusive frakt!!! Nackdelen med att beställa från USA är ju klart frakttiden (ca 1 vecka) men det är det värt. En annan lösning är att handla från teskedsmamman, hennes ögon är jättefina och till bra pris. Hon är otroligt snabb på att leverera men nackdelen här är att hon inte alltid har så mycket på lager och inte så många färger att välja på. Hennes shop hittar ni här!

Min blogg

 

"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"

Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise

Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro

Min Fotoblogg: My Nikon and I

- medarbetare på Amigurumi iFokus -

Aetlun
10/15/09, 5:01 PM
#10

för min del är det oundvikligt attsmita in på 6060 när räkningarna blivit betalda och frossa.

Till och med sambon ställer sig bakom det. ;) Han är bäst! =)

Casiopeia
10/17/09, 3:42 PM
#11

Jag har också shoppat från 6060 innan, samt från suncatchers eyes från USA, men hädanefter blir det nog att jag beställer från iklka istället, känns tryggare att shoppa innom landet, så slipper man oroa sig för att det ska fastna i tullen och så.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

garngalning
10/25/09, 1:23 AM
#12

Jag säljer säkerhetsögon, direkt via mejl. Jag har inte så jättestort lager, eftersom jag i första hand köper till mig själv och mina kompisar. Men jag har många färger att välja mellan. Nu senast åkte jag på tullavgift, så jag har varit tvungen att höja priserna lite, men jag försöker hålla sjyssta priser.

Här finns en lista på de ögon jag har hemma för tillfället, med priser. Den uppdaterar jag regelbundet.

Här finns bilder på ögonen.

[Saannis]
10/25/09, 9:23 AM
#13

Man kan även köpa in genomskinliga säkerhetsögon och måla dem själv :)

Läs hur du skapar dina egna ögon!

Annons:
[Saannis]
10/25/09, 11:37 AM
#14

Här är flertal olika sidor man kan köpa sina säkerhetsögon visserligen utrikes.

hus-musen
10/25/09, 9:39 PM
#15

Åh ögon! Det vill jag oxå ha istället för pärlorna jag använder nu!

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: