Annons:
Etikettinspiration
Läst 2603 ggr
kattkompaniets
9/26/09, 10:36 AM

inspireration

Hur blir ni inspirerade till en ny liten amigurumi figur? Lite nyfiken, och roligt att höra hr ni betämer er för att göra en ny figur.

Annons:
Casiopeia
9/26/09, 2:11 PM
#1

Det var en bra fråga, men efter att ha klurat lite så tror jag att jag oftast inspireras av folk omkring mig. De flesta amigurumisar jag gjort har jag gjort åt någon ( fast sedan kanske jag valt att behålla dom själv i alla fallOskyldig). Gjorde en orange apa till min sambo eftersom han älskar apor och färgen orange, gjorde en björn med ballettklänning till min systerdotter som brukade sjunga "dansa lilla nallebjörn", en råtta till min kompis som älskar råttor etc. Den röda pandan jag gjorde sist var också med min kille i tankarna eftersom han jobbar på företaget som gör webläsaren firefox (firefox = röd panda) och han och hans kollegor skickar bilder på söta pandor till varandra hela tiden :-)

Fast ibland börjar man ju virka på något utan att ha en aning om vart man fick idén ifrån!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Aviendha
9/26/09, 7:22 PM
#2

Jag vågar inte frihanda ihop någon, men mycket inspiration kommer från andra, man surfar runt både här och där och trillar över något och utbrister; en sån vill jag ha!

Eller som cassiopeia sade, man gör dem åt andra, eller med andra i tankarna :) Jag har en lista på saker jag vill virka åt folk, en hund, en ko, en älg, en delfin, en tomte, en kanin, olika illrar, någon mus/råtta osv osv osv.

kattkompaniets
9/26/09, 7:28 PM
#3

Kul, att höra hur du gör, detta med att assosiera en figur till en händelse eller en person. Man behöver komma på tänket……

RuiXue
9/27/09, 6:28 PM
#4

Hittar ett kul garn och får bara en idé direkt. Så vart det med kusin Det i alla fall hihi

Jennie


Upp till toppen
Annons: