Etikettmönsteröversättning
Läst 2529 ggr
BlackandBlue
2014-05-05, 17:08

översättning

någon som vet en bra översättningssida att översätta mönster på från engelska ? ;) eller någon som skulle vilja översätta denna åt mig ? :) tror att jag förstår i stort sett allt på frukten men löven förstår jag ingenting på sen.

http://moistcrochetedvagina.blogspot.com.es/2011/07/strawberry.html

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

jollycox
2014-05-05, 17:24

Jag har använt den här för att förstå förkortningarna: http://www.purplekittyyarns.com/info/crochet-pattern-abbreviations.html

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Pialinn
2014-05-05, 20:10

Varv 3 stämmer inte riktigt.

För att få "hårda blad" ta en tunnare virknål. Min virknål är för tjock för det garn jag använde.

Varv 1 5 fm i magisk ring

Varv 2 2 fm i varje fm=10 fm

Varv 3 *5 lm, 1 andra maskan virkas 1 sm (smygmaska),  i 3:e maskan virkas en fm, i 4 maskan virkas 1 hst (halvstolpe) och i 5:e  maskan vikas 1 st (stolpe). Sen virkas 1 sm i nästa fm på varv 2*. Upprepa *-* så du får 10 blad.

Ursäkta färgen på garnet. Tog det första jag hittade

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

BlackandBlue
2014-05-05, 21:31

tack så hemskt mycket för din förklaring och visning :) 

det här med magisk ring är det 2 lm o sen 6 fm i första lm ?  har jgort så på mönstrerna det har stått magisk ring o alltid trott att det varit det till det stod att man antingen kunde göra en magisk ring eller det som jag skrev i ett mönster :s

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Pialinn
2014-05-05, 22:11

Gör en magisk ring och virka 5 fm i den. Om du inte vet hur man gör en magisk ring kolla youtube. Finns nog flera filmer där.

Dra år ringen och virka 2 fm i varje fm på varv 1.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen