Det är plastögon med en platta som man sätter fast på baksidan av ögat för att det ska sitta ordentligt fast. Jag ska å andra sidan använda dom till nåltovade figurer så jag kommer limma fast dom. Man kan även limma fast dom på virkade figurer men då brukar jag använda plattan.
Borde gå att hitta pärlaffärer, syaffärwr och hobby hantverks butiker på nätet som har dem kan jag tycka. De fungerar ju liksom till alla mjuka material liksom inte bara minivirkning liksom.
#4 Har försökt och googla och hittade en sida, men tänkte om det var någon som satt på någon annan bra sida. Slöjd detaljer hade ögon men tyvärr för stora i storleken. Jag letar efter 6mm.
Det är halvt omöjligt att hitta sådana småögon i olika färger i sverige . Du får kanske leta utomlands eller så målar du om dem själv i den färg du vill ha i tex akrylfärg eller annan plastfärg som täcker bra?
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.