Annons:
Etikettamigurumisar-mönster
Läst 4998 ggr
CamillaS
7/3/15, 8:46 PM

Är det fel på mönstret?

Halloj alla! Jag håller på att virka en kanin utav ett mönster som jag köpt.
Men jag är väldigt osäker om det är så att jag virkar fel, eller om det är fel på mönstret.
Jag vet inte riktigt hur jag ska få reda på hur det ligger till.  Skaparen av mönstret pratar engelska och jag måste vel erkänna att jag är inte speciellt duktig att formulera mig i engelsk text.
Eftersom jag köpt mönstret så kan jag inte heller lägga ut det här offentligt.
Så jag funderar på om det finns någon person här inne som är bra på att virka amigurumi och känner för att virka en liten kanin?
För då tänkte jag att jag kan skicka mönstret till den personen och få det bekräftat om det är mitt fel eller om det är fel i mönstret. Eller har ni någon bättre idé på hur jag kan få reda på svaret? 🙂

Annons:
Linapina
7/4/15, 4:56 PM
#1

Hur tycker du inte det stämmer?

CamillaS
7/4/15, 9:11 PM
#2

#1 Varven går inte ihop som dom ska, finns maskor kvar i slutet även om jag tror jag virkat rätt. Men det är inte så på varje varv men har upplevt det några gånger.
Därför hade jag gärna velat att någon annan kunde virka den med så jag vet om det är jag som räknar fel hela tiden eller om det är mönstret det är fel på.

CamillaS
7/5/15, 10:15 PM
#3

Någon som kan tänka sig att prova? 🙂

Linapina
7/19/15, 7:38 PM
#4

Jag är inget proffs men jag kan hjälpa dig om du vill :)

CamillaS
7/21/15, 12:46 PM
#5

#4 Det behövs nog inget proffs direkt, bara man kan virka amigurumis. :)
Ja vill du hjälpa mig så kan jag pm:a dig mönstret. Sen när du virkat kaninen så får du berätta om varven stämde för dig. :)

Linapina
7/22/15, 5:41 AM
#6

Det går jättebra. Skriv gärna om det är några specifika varv eller delar på kaninen :)

Annons:
CamillaS
7/22/15, 12:11 PM
#7

Glömde nämna att mönstret är på engelska, går det bra endå? 🙂

Linapina
7/22/15, 12:23 PM
#8

Jadå, jag ska försöka lösa det :)

CamillaS
7/22/15, 2:14 PM
#9

#8 Du har mail. :)

Pialinn
9/11/15, 4:52 PM
#10

Hur har det gått?  Fick du ordning på varven?

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: