Annons:
Etikettmönsteröversättning
Läst 2535 ggr
BlackandBlue
2014-05-05 17:08

översättning

någon som vet en bra översättningssida att översätta mönster på från engelska ? ;) eller någon som skulle vilja översätta denna åt mig ? :) tror att jag förstår i stort sett allt på frukten men löven förstår jag ingenting på sen.

http://moistcrochetedvagina.blogspot.com.es/2011/07/strawberry.html

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Annons:
jollycox
2014-05-05 17:24
#1

Jag har använt den här för att förstå förkortningarna: http://www.purplekittyyarns.com/info/crochet-pattern-abbreviations.html

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Pialinn
2014-05-05 20:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Varv 3 stämmer inte riktigt.

För att få "hårda blad" ta en tunnare virknål. Min virknål är för tjock för det garn jag använde.

Varv 1 5 fm i magisk ring

Varv 2 2 fm i varje fm=10 fm

Varv 3 *5 lm, 1 andra maskan virkas 1 sm (smygmaska),  i 3:e maskan virkas en fm, i 4 maskan virkas 1 hst (halvstolpe) och i 5:e  maskan vikas 1 st (stolpe). Sen virkas 1 sm i nästa fm på varv 2*. Upprepa *-* så du får 10 blad.

Ursäkta färgen på garnet. Tog det första jag hittade

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

BlackandBlue
2014-05-05 21:31
#3

tack så hemskt mycket för din förklaring och visning :) 

det här med magisk ring är det 2 lm o sen 6 fm i första lm ?  har jgort så på mönstrerna det har stått magisk ring o alltid trott att det varit det till det stod att man antingen kunde göra en magisk ring eller det som jag skrev i ett mönster :s

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Pialinn
2014-05-05 22:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Gör en magisk ring och virka 5 fm i den. Om du inte vet hur man gör en magisk ring kolla youtube. Finns nog flera filmer där.

Dra år ringen och virka 2 fm i varje fm på varv 1.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: