Annons:
Etikettinspiration
Läst 7150 ggr
Flodmark
2/1/14, 8:25 AM

Vad virkar ni just nu?

Tänkte det kunde vara kul och se vad alla virkar på.

Jag försöker skriva ner mönstret på draken jag gjort tidigare och göra en del förbättringar. Så det blir alltså en drake till i samlingen :)

Sen virkar jag på virk-a-longen, en ljuslila filur. Spännande att se vad det blir av detta!

Ha en mysig helg alla!

Kram

 

Kika in på min blogg!

Annons:
Kiwikatt
2/1/14, 10:01 AM
#1

Jag virkar på en sängmobil och en babyskallra samt en speldosa. Gillar att ha många bollar i luften samtidigt och alternera mellan pågående projekt

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Caspia
2/1/14, 10:56 AM
#2

Jag har också flera projekt samtidigt. Vad gäller amigurumi-delen av pysslandet så är jag just nu insnöad på leksaksmat. Har ett barn i bekantskapskretsen som har svårt för mat och tänkte att det kanske kunde hjälpa henom att leka lite med virkad mat. Vi får väl se.

Envishet och drömmar

MammaMatuszewski
2/2/14, 10:53 AM
#3

Oj, jag gör mycket. Eftersom jag arbetar i många olika tekniker (sömnad, broderi, stickning och virkning) har jag också många projekt igång. I virkningen är det dels en mössa med leksand-hockey's färger och sköld. Den skall vara till en prydnadssnögubbe vi har (mina gossar - son och make - håller på Leksand). Utöver det håller jag på att virka en sagopåse till en vän och ekorrar till en annan vän.

Nyligen blev jag också klar med Pluto, som ska positioneras under vår gran nästa jul. Piff och Puff gjorde jag i höstas så de har bott i granen redan denna julen.

LinaLj
2/2/14, 10:59 AM
#4

Just nu så virkar jag bara virka-a-longen. Men sedan så stickar jag en bolero och broderar en duk i västgöta broderi till mammas 75 års dag.

Cahira
2/4/14, 1:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag virkar hundtröjor till valpen. Livet är rätt så händelserikt med valp i hemmet som ska "hjälpa till" med garnet. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Joanna76]
2/4/14, 10:11 PM
#6

Vantar och en cowl till dottern.

Annons:
Flodmark
2/5/14, 7:49 AM
#7

Vad kul att se och höra :D

Jag beställde detta mönster häromdagen, och igår kom garnet. Så dett blir mitt nästa projekt: https://www.etsy.com/se-en/listing/104868869/006-hairless-cat-fillimon-with-wire?ref=favs_view_12

Ha en fin dag!

 

Kika in på min blogg!

Shanea
2/16/14, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Har haft lyxen att vara riktigt ledig i helgen så har satt igång med ett nytt amigurumi projekt efter det här mönstret. Brukar göra ganska små amigurumis så fick lite av en chock när jag insåg hur stor den kommer bli, men men, bra träning det med antar jag. Lägger upp en liten work-in-progress bild.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Maelis
2/19/14, 9:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag håller på att lära mig virka och har bestämt mig för att försöka bli bra på amigurumis. Jag har bara virkat marsvin hittills. Det känns som en bra sak att följa samma mönster ett par gånger. Snart vill jag virka Totoro, en ekorre, en isbjörn, en apa och en räv oxå. Provar att bifoga bild på mitt senaste marsvin!

Maelis
2/19/14, 9:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag håller på att lära mig virka och har bestämt mig för att försöka bli bra på amigurumis. Jag har bara virkat marsvin hittills. Det känns som en bra sak att följa samma mönster ett par gånger. Snart vill jag virka Totoro, en ekorre, en isbjörn, en apa och en räv oxå. Provar att bifoga bild på mitt senaste marsvin!

Flodmark
2/22/14, 8:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Nu har jag fått ihop en egen nyckelgömma. Har ni förslag på andra "figurer" man kan ha som nyckelgömmor tar jag gärna emot dom. Det har en tendens att alltid bli ugglor .. på nåt vis ;)

 

Kika in på min blogg!

Flodmark
2/22/14, 8:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är några till i väntan att få en kvist med blad.

 

Kika in på min blogg!

virkfantomen
2/22/14, 5:16 PM
#13

#12, Snygga ugglor. Gillar designen.

Amigurumi - Virkade små glädjespridare.

http://virkfantomen.blogg.se/

Annons:
Shanea
2/22/14, 11:03 PM
#14

#12 Dom blev nästan lite läskiga när dom står i grupp och tittar på en ^^ Men otroligt fina! Katter eller kaniner skulle säkert gå bra med, t. ex :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Flodmark
2/23/14, 5:37 PM
#15

#13 Tusen tack! :)

#14 Ja, kändes nästan som om dom blev lite levande. Bra tips! Får klura på det :D

 

Kika in på min blogg!

virkfantomen
3/9/14, 10:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Har precis gjort klart dessa läskiga skallar.

Amigurumi - Virkade små glädjespridare.

http://virkfantomen.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: