Annons:
Etikettinspiration
Läst 2931 ggr
CamillaS
2013-10-11 13:44

Hjärtekatten

Nu ska jag också göra en hjärtekatt tänkte jag. Och tänkte då samtidigt att det vore roligt att se hur andras hjärtekatter har blivit.
Så ni som gjort en eller flera hjärtekatter, kan inte ni visa era missar i denna tråd? 🙂

Sedan bara en fråga. Jag tänkte göra min hjärtekatt i falkgarns garn märket Skotte, tror ni att det garnet går bra till projektet? Det är 100% akryl tror jag.

Annons:
Ljusa
2013-10-11 16:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är min smått misslyckade hjärte katt som mer liknar typ en flodhäst ;)

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

CamillaS
2013-10-11 19:12
#2

#2 Ne den var jättesöt ju! Speciellt med badringen. 🙂

Ljusa
2013-10-11 20:13
#3

Jag gjorde den ganska tidigt så kanske inte helt perfekt men badankan va faktiskt söt, kul att den passade också fast den hörde till ett annat mönster. Lycka till med din katt :)

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

[Joanna76]
2013-10-11 23:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så här blev min. När jag letade fram bilden så insåg jag att det är 2,5 år sedan jag gjorde den. Kunde svurit på att det var förra året 😮

MammaMatuszewski
2013-10-12 07:19
#5

Hej!

Jag virkar i princip allt jag gör i 100% akryl-garn. Tycker det funkar jättebra.

Ljusa
2013-10-12 08:11
#6

Jag brukar också virka i 100% akryl (hjärte katten jorde jag i loppis garn så vet ej vad det var för sort)

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Annons:
[Joanna76]
2013-10-12 20:47
#7

Apropå garnet så tror jag att det är bäst med bomull då det ska ges till barn och måste gå och tvätta i maskin utan att förlora formen (akrylgarn tenderar att göra det). Dessutom har akrylgarn alltid ett litet ludd som väldigt små kan få i munnen. Men för säkerhets skull så maila hjärtekatten och fråga

CamillaS
2013-10-16 12:45
#8

Har pratat med dom och dom sa att det går bra att virka den i akryl. Det är många som gör det.

Men funderar på det du sa om man ska tvätta den, på deras blogg står det att man kan stoppa den med ris eller plastgranuat. Plastkulorna kan jag tänka mig går att tvätta men det går ju inte med ris? Så varför skriver dom så om tanken är att den ska kunna tvättas.🤔

[Joanna76]
2013-10-16 21:35
#9

#8 Du får nog fråga dom igen *skratt* för ska dom tvättas kan dom inte innehålla ris. Det räcker ju med att barnet har hjärtekatten i munnen en stund för att riset ska svälla och bli fuktigt.

CamillaS
2013-10-17 10:07
#10

#9 Precis, just det jag reagerade på också. ;-)

Upp till toppen
Annons: