Annons:
Etiketthjälp
Läst 2097 ggr
Ljusa
9/19/13, 12:27 PM

Hjälp!

Jag behöver hjälp med min drake igen… Jag ska börja med taggranden och det står så här: Virka, med dubbelt garn (en tråd lila, en tråd rosa) 421m, vänd och virka sedan, i 3:e lm från nålen: *pop 3, 1fm*, ** 20ggr, avsluta Och det jag inte fattar är början, ska man virka 421 maskor? Kanske en dum fråga men jag fattar värkligen inte, kan någon person som är smartar en jag hjälpa?

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Annons:
LinaLj
9/19/13, 3:19 PM
#1

Ja du ska göra en kedja med 421 maskor så att de sitter på en lång rad.

Ljusa
9/19/13, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag trodde det men det blir så långt!! bilden visar hur det ska bli, det jag håller på med är "randen" längs ryggen, 421 maskor blir ju hjäääte långt 😮

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

LinaLj
9/19/13, 3:45 PM
#3

Det beror ju lite på hur löst/hårt man virkar. Om jag var du skulle jag prova att virka efter mönstret och sedan nåla fast den på kroppen för att se hur det blir. Blir den för lång så kan man repa upp och minska.

Ofta ser det väldigt långt ut men passar i alla fall.

Ljusa
9/19/13, 3:53 PM
#4

ok, tack!

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

[Joanna76]
9/20/13, 8:20 PM
#5

Jag tror att det inte ska vara 421 utan 42, ettan smör nog bara med. 42 lm stämmer med att du ska börja virka mönstret i 3 lm från nålen och sedan upprepa det 20 ggr. 😉

Upp till toppen
Annons: