Annons:
Etikettamigurumisar-alster
Läst 4878 ggr
CamillaS
8/20/13, 4:20 PM

Mia Bengtssons figurer

Halloj! Nästan alla amigurumi virkare har vel hört talas om Mia Bengtsson? Eller gjort något av hennes mönster.👍
Så i denna tråd tänkte jag att ni ska visa upp era figurer som endast är virkade efter hennes mönster. 😃

Själv började jag med en val förut men den blev aldrig färdig och nu håller jag på med sköldpaddan, så får visa den då den är klar. 😉

Vad har ni virkat?

Annons:
Cahira
8/20/13, 4:56 PM
#1

Åh vad kul ide! *följer*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Joanna76]
8/20/13, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är en av mina figurer efter hennes böcker. Har gjort en hel del nu och kan nog inte visa alla för då tar jag upp hela tråden 😂

KakaN_95
8/20/13, 8:17 PM
#3

Jag hade ett ryck för några år sedan och gjorde massor av hennes sköldpadda. Vet inte hur många jag har kvar, men ska se om jag hittar någon bild på dem!^^

karro1999
8/22/13, 6:53 PM
#4

Jag har gjort en val, tar bild när jag hittar den

CamillaS
8/22/13, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ja just det, nu kan jag visa min sköldpadda med. :)
Jag råkade virka ett extra varv på halsen då jag blev lite förvirrad av mönstret, men den blev söt endå. ^^
Ögonen målade jag själv rosa då jag inte hade några andra färger som passade. :)

CamillaS
9/14/13, 9:19 AM
#6

Inga fler figurer från Mia? :) Jag har en, måste bara få ändan ur och fota den. ^^

Annons:
Linapina
9/14/13, 10:34 AM
#7

Jag har gjort flera av hennes mönster. Tyvärr har jag inte bilder på allt men jag ska föraöka gräva fram sonens saker han fått :)

Danielamartina
9/14/13, 11:32 PM
#8

#5 Är det de genomskinliga ögonen du köpte av mig som du har målat? :)

www.pysselstad.blogspot.se

CamillaS
9/14/13, 11:43 PM
#9

#8 Jupp. :)

Danielamartina
9/14/13, 11:44 PM
#10

#8 det blev ju hur fint som helst! Med nagellack?

www.pysselstad.blogspot.se

CamillaS
9/15/13, 8:42 AM
#11

#10 Ja visst blev det. Ne jag använde en färg som heter hobby lack. Målar mina lerfigurer med den, men den fungerade riktigt bra att måla säkerhetsögonen med också. :)

Danielamartina
9/15/13, 9:17 AM
#12

#11 Det var väldigt smart! :) precis efter att jag frågat läste jag på någon engelsk sida att det inte var bra att måla med nagellack för att det kunde falla av bitar.

www.pysselstad.blogspot.se

CamillaS
9/15/13, 9:24 AM
#13

#12 Aha det visste jag inte. Jag hade endå inte så många färger i nagellack så då tänkte jag på min hobbylack istället. Men vet inte hur bra den kommer att hålla heller. Men ja, än så länge är den fortfarande bra ut. :)

Annons:
virkfantomen
9/15/13, 11:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Figurerna jag har som profilbild är virkade efter Mia Bengtssons "Docka" med lite ändringar som extra varv på armar och ben och "Plopp" med några extra varv på benen och extra varv av minskningar och ökningar så det blev ett huvud.

Amigurumi - Virkade små glädjespridare.

http://virkfantomen.blogg.se/

LajvKrattan
9/15/13, 5:47 PM
#15

#14 Det var inte "Plipp" du virkade efter då? 😎

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Linapina
9/22/13, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

De är ganska stora, runt 40 cm höga. Sonen såg mönstret en gång när han var sjuk och skulle ha samma färger som på bilden. Sen tyckte jag att han behövde en fru. Hon är lite snällare och har inga klor på tårna.

BabyDragon
10/3/13, 10:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Min senaste skapelse, som fick frambenen bak och därför inte kan stå själv :P

A7X_Bergan
10/6/13, 2:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag är en väldigt ny virkare allmänt (och ännu nyare på det här forumet), men ända sedan jag fick låna Mia Bengtssons bok "Virka amigurumis" är jag helt fast.
Hittils har jag lyckats göra en morot enligt hennes beskrivning, fler figurer från boken kommer virkas inom en snar framtid!

Upp till toppen
Annons: