Annons:
Etikettmaterial-verktyg-o-tillbehör
Läst 2436 ggr
Ljusa
8/15/13, 9:57 PM

Säkerhetsögon

Jag skulle vilja köpa säkerhets ögon men vet inte vilken storlek jag ska ha. Vilken storlek brukar ni använda? Kan ni lägga upp bilder på era amigurumis med säkerhetsögon där ni skriver vilken storlek ni använt? Och så undrar jag om ni vet om någon butik i närheten av Uppsala som säljer säkerhetsögon (svarta). Tacksam för svar!

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Annons:
Danielamartina
8/16/13, 6:47 AM
#1

Testa att måla upp cirklar i den storleken du tror att du vill ha på ett papper och klipp ut så kan du få lite känsla för vilket storlek som passar bäst för storleken på amigurumin som du gör. Jag har kommit väldigt långt med mina 6 mm och 9 mm. Personligen tycker jag att varje amigurumi kan ha många olika storlekar och fortfarande vara väldigt söt. Det beror väldigt mycket på vilken personlighet du vill att din amigurumi ska ha. Tex tycker jag att amigurumis med små ögon som sitter nära varandra kan se lite "korkade" ut, tänk typ nalle Puh, men de är ju så otroligt söta! Jag vet ingen affär som har något direkt utbud av säkerhetsögon. Mitt tips till dig är att köpa över nätet. Det finns många hemsidor som säljer i olika storlekar, färger och priser. Jag själv säljer privat genom bloggen för att det är roligt och spännande att vara i kontakt med folk med samma intresse och för att jag tycker om att köpa in och ha ett eget liter "lager". Jag har inte så stort utbud ännu men just nu har jag 6 mm och 9 mm i svart.

www.pysselstad.blogspot.se

Ljusa
8/16/13, 10:09 AM
#2

Tack för tipset med att klippa ut cirklar! Jag ville handla i butik för att få se de olika storlekarna men nu går de nog bra endå.

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Upp till toppen
Annons: