Annons:
Etikettmaterial-verktyg-o-tillbehör
Läst 2115 ggr
Ljusa
7/20/13, 11:10 AM

Nyfiken!!

Hur långtid tar olika amigurumi att göra för er? Hur långtid tar tex: en liten en mellan eller en stor amigurumi att göra? Och hur mycket garn går det åt till en amigurumi? Tex: hur stor blir en amigurumi som man har använt ett helt garn nystan till? Jag visste inte riktigt var den här frågan skulle vara, så ja la den där jag tyckte att det passade bäst

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Annons:
Cahira
7/20/13, 6:07 PM
#1

För mig tar det aslång tid för jag får ont i händerna rätt snabbt, så nästan alla mina projekt tar evigheter så jag tröttnar lätt. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

LinaLj
7/20/13, 11:38 PM
#2

Beror ju lite vad man menar med liten, mellan och stor. Men en virkad mus som är ca 4 cm lång tar ungefär 2-3 timmar, en liten docka utan många detaljer tar kanske 5-6 timmar och et mer komplicerat mjukdjur tar nog bort åt en 12 timmar effektiv virktid.

Hur mycket garn det går åt beror på vilket mönster man vill virka och grovleken på garnet. Till en liten mus går det inte mycket garn, til len liten docka kanske 25-30 gram och till större mjukdjur kan det till och med gå åt flera nystan. Det borde stå ungefärlig åtgång i beskrivningen. 

Hur stort ett djur blir beror på vilket garn du använder samt lite hur hårt du virkar. Dessutom beror det ju på hur stort garnnystanet är 😉. Ett enkelt sätt att "förstora" ett mönster är att välja grövre garn och virknål.

Ljusa
7/21/13, 9:03 AM
#3

Tack för svaren!

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Upp till toppen
Annons: