Annons:
Etikettttt-teknik-tips-o-trix
Läst 3731 ggr
Ljusa
2013-07-18 00:16

Hjälp!

Jag är total nybörjare inom virkning och skulle vilja ha tips på en lätt amigurumi. Och så har jag ett problem. När jag virkar och sedan ska göra fasta maskor har jag hjätte svårt att se maskorna och sticka igenom virknålen på rätt ställe. Tips snälla, tacksam för svar!

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Annons:
VildaVittra
2013-07-18 00:29
#1

Gör du verkligen fasta maskor? Det är inte så att du gör smygmaskor?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2013-07-18 00:34
#2

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ljusa
2013-07-18 09:13
#3

Jag börjar med att göra en luftmaskkedja sedan när jag ska göra fasta maskor så har jag svårt att se var maskorna är så jag kan inte sticka ner virknålen och hämta garn igenom de.

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Linapina
2013-07-18 09:16
#4

Testa att använda en större virknål. Tänkte om du virkar väldigt hårt.

VildaVittra
2013-07-18 09:16
#5

Gör du maskorna för hårt åtdragna möjligen? Luftmaskekedjan ska vara relativt luftig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ljusa
2013-07-18 11:25
#6

Jag kan pröva att virka lösare, hur stor virknål ska jag ha i förhållande till garnet? Jag använder 4-4,5mm garn och har en 5mm virknål, ska jag ha ännu större? Skulle gärna vilja ha tips på lätta amigurumis också! Tacksam för svar!

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Annons:
Cahira
2013-07-18 19:13
#7