Annons:
Etikettamigurumisar-alster
Läst 2632 ggr
Linapina
7/14/13, 9:57 AM

Det blev en stor fågel :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jägaren som ska få älgen har en hund som alltid får virkade figurer i julklapp och födelsedagspresent. Hittade ett mönster på ravelry jag tänkte var perfekt. Sagt och gjort, dubbelt garn och virknål 5,5 och resultatet en fågel på nästan 75 cm på höjden. Tur hunden är stooor ;)

Annons:
nakenkatt
7/14/13, 10:31 AM
#1

vilken kul fågel,den skulle passa min hylla perfekt,men som vanligt är väl mönstret på engelska.

Linapina
7/14/13, 11:12 AM
#2

Jo det är på engelska. Jag tyckte också det var svårt i början. Är inte något proffs på engelska precis. Men så kom jag på att om jag tänker logiskt och tittar igenom mönstret var det inte så svårt. T ex står det ofta hur många maskor man ska ha efter varje varv. Så kolla upp en bra lista med vad de olika maskorna heter på engelska. Kolla formen på figuren. Är den rund? Då följer den ofta samma princip som på svenska med samma typ av ökningar, t ex 6 maskor första varvet, 12 nästa sen 18 osv . Testa dig fram och en ny värld med mönstet ligger framför dig att testa :)

nakenkatt
7/14/13, 11:45 AM
#3

ja det vore så roligt.

Cahira
7/17/13, 4:04 AM
#4

Vad läcker fågel! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

nakenkatt
7/17/13, 9:31 AM
#5

Skulle försöka göra den här fågeln.ha ha kom ej ens in där pga att jag inget förstod,det är nog kört för mig vad gäller engelska mönster!!!!!!!

Cahira
7/18/13, 3:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hittade denna nånstans, tror det var detta forum, kan vara till hjälp :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Linapina
7/18/13, 9:18 AM
#7

Just det, på Ravelry behövs inlogg… Det är lite synd om man inte vill registrera sig. Tänkte inte på det, förlåt 😊

nakenkatt
7/18/13, 9:54 AM
#8

tack båda två.

emilialinnea
7/21/13, 12:46 PM
#9

är helt ny här men blev inspirerad av er att börja göra lite sånna här figurer och tyckte fågeln var jätte cool hade vart roligt att göra en sån åt min hund :) har gjort ett inlogg på revelry men hittar inte mönstret till den fågeln någon som kanske kan länka snälla? :)

/Emilia

nakenkatt
7/21/13, 1:14 PM
#10

Fick det på mail av linapia,men förstod tyvärr ej något av det engelska mönstret.Fågeln är ju så jättehärlig.

emilialinnea
7/21/13, 1:24 PM
#11

åh tror du att du hade kunnat mejla den åt mig så kan jag se ifall jag hade kunnat klura ut vad den säger emiliaselberg@hotmail.com :) är ju helt ny till de här så vet ju knappt vad en maska är men jag tänkte börja med nått lätt kanske en mus eller liten fågel eller är de överkurs? :P

/Emilia

Linapina
7/21/13, 2:15 PM
#12

#11 Jag har skickat det till dig :) Jag tror att hunden som ska få den kommer att gilla den skarpt.

#10 Vad synd… Vet inte om jag kan översätta men kan försöka framöver.

emilialinnea
7/21/13, 2:48 PM
#13

#12 jo tack jag fick den! :) ja problemet är väl bara att hunden är en stor hund men hon leker bara med leksaker som är riktigt små eller leksaksbilar i plast som hon bär runt på men nå väl den andra hunden kan ju få den annars :)

/Emilia

Annons:
[.Jylle.]
7/25/13, 10:43 AM
#14

10# Om jag inte har fel för mig så kan du kopiera mönstret och sedan kopiera in det på Google translate, från engelska till svenska. Så vips har du det på svenska :)

nakenkatt
7/25/13, 11:33 AM
#15

hmm okey??

nakenkatt
7/25/13, 11:34 AM
#16

men jag har en måg Sebastian kan säkert hjälpa sin svärmor.tack för tipset.

[nadvard]
7/25/13, 4:44 PM
#17

Vad fin! :D

Upp till toppen
Annons: