Annons:
Etikettaktiviteter
Läst 3454 ggr
Cahira
5/23/13, 12:43 AM

Förslag på att öka aktiviteten

Kom på en rolig idé för att få igång aktiviteten litegrann. Gemensam virkning! 

Någon kommer på/hittar något "lagom svårt för alla" mönster (eller lägger upp tre förslag med röstning på vad folk vill göra) och sedan har man tex en månad på sig att göra denna figur och ladda upp bild. 

Jag är urdålig på att ha tid att virka därav en månad så man hinner med trots barn, jobb och vad man nu kan ha som tar upp all tid. :) 

Vad säger ni? (Jag tänker inte hålla igång det, jag är nybörjare och väldigt usel på att läsa mönster, men hakar gärna på att försöka om det är nåt som jag tror jag klarar av)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
lilla-icka
5/23/13, 7:37 AM
#1

Det du beskriver låter som en virk-a-long som vi tidigare haft på sajten, men som deltagarantalet på senare tid varit mycket lågt på, därav har det ej genomförts fler. Men kanske någon av oss skulle kunna köra en här framöver, om vi då har något roligt och inspirerande mönster att följa.

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

nakenkatt
5/23/13, 9:28 AM
#2

ja det är ju synd.Folk här är ju så otroligt duktiga,men jag skulle tro det är tiden som ej räcker till för många idag.Tyvärr får man väl säga.jag ser på mina döttrar och deras familjer det är fullt ös jämnt.Det är barn,tider som ska passas,skolan mm mm.För mig som hade barnen små på 80 talet ser det ut som det är mycket stressigare tillvaro idag.Själv tycker jag det är avkopplande och trevligt med virkningen så jag vill gärna att den här sajten lever vidare.det finns säkert många ute i landet som skulle vilja börja virka.

[Hjärnans-virvlingar]
5/23/13, 1:02 PM
#3

Jag kan dra igång en liten virk-a-long till den 1:a juni…

#1 "lilla-icka" Får jag använda ditt nya grundmönster på amigurumi med variation?

lilla-icka
5/23/13, 3:44 PM
#4

Helt ok, gör det, det blev ju ändå inget av det, tänkte att allas mönster skulle komma upp så småningom, men det lär dröja till sommaren då jag får lite mer tid. Men ja, du får använda mitt mönster, bara bra att det kommer till användning…

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

[Joanna76]
5/23/13, 7:35 PM
#5

Man skulle kunna ha en virkalong med något annat än gurumis. Typ mindre klädesplagg (mössa, vantar)

naaw
5/23/13, 7:39 PM
#6

#5 Ja, det vore ju trevligt, men vore inte det mer passande för kanske Textilhantverk i Fokus?

Annons:
Cahira
5/24/13, 2:26 AM
#7

#5 Då det är tidsbrist så är större arbeten ännu svårare att ge sig på och hinna, blir bara ett till stressmoment tänker jag. 

Räcker ju att börja med typ.. "Maj: Frukter, v1 äpple, v2 päron, v3 kiwi v4 melon" eller nåt sånt. Behöver ju inte vara hyperseriöst egentligen. Kan man ju välja att haka på de veckor man hinner/vill eller nåt. Kanske?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

nakenkatt
5/24/13, 9:39 AM
#8

#7 låter som ett bra förslag tycker jag.

[Hjärnans-virvlingar]
5/24/13, 10:00 AM
#9

Då föreslår jag att det under juni-juli-augusti är ett tema med 3 st delar så att alla kan hinna med trots semesterperioder, resor, släkt och vänner, barn m.m… Jag kan hålla i det och starta upp tråden den 1:a juni.

Vad säger ni om det?

nakenkatt
5/24/13, 10:10 AM
#10

det låter bra.Ska försöka vara med om det ej blir för svårt förstås.

VildaVittra
5/24/13, 10:38 AM
#11

Måste det vara så strikt att alla virkar med samma mönster? Varför inte ha ett tema tex fågel och så får alla vara kreativa efter eget huvud? Blir ju roligt att se allas varierande tolkningar av ordet.

Visst kan det i första inlägget finnas ett eller fler länkar till mönster, men inte att det är tvunget att använda dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Hjärnans-virvlingar]
5/24/13, 10:49 AM
#12

#11 Jag tänkte att det skulle vara fritt - utan givet mönster så att alla får använda sitt eget huvud eller följa valfritt mönster.

[Joanna76]
5/24/13, 11:10 AM
#13

Låter ganska kul. Kanske att man är med,

Sen måste jag inflika att det nog inte är så mycket tidsbrist som gör att ingen följer med i virkalongerna utan att amigurumis tappat i popularitet, tyvärr. Jämför bara med förra året då det var mycket mer deltagare, tror inte att folk har blivit mer stressade bara på året som gått.

Annons:
nakenkatt
5/24/13, 11:54 AM
#14

Synd att det tappat i popularitet i så fall,det var många som visade upp så fina alster här,men som du säger märks det ju faktiskt att det blivit färre.

VildaVittra
5/24/13, 5:03 PM
#15

#14 Det är ju en fara när man skapar en så pass snäv sajt. Jag tror denna sajt skulle få nytt liv om den döpte om sig till exempelvis "Garn i fokus" vilket ger en bredd och då potentiellt fler aktiva medlemmar samt trådar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

nakenkatt
5/24/13, 6:50 PM
#16

ja det har du nog rätt i.Tänker man amigurumi så tänker man ju små virkade söta figurer.men det finns ju så mycket mer man kan virka.men så finns ju textilhantverk i focus också,där handlar det ju också om saker gjorda av garn.

Cahira
5/24/13, 7:12 PM
#17

#9 låter jättebra :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Joanna76]
5/24/13, 7:13 PM
#18

#16 Tror inte det spelar roll. Det finna pyssel i fokus med scrapbooking som en underkategori och så finns scrapbooking i fokus.

Tycker garn i fokus låter utmärkt 🙂

nakenkatt
5/24/13, 7:16 PM
#19

tycker också om det.Garn i focus,låter bra.

Cahira
5/24/13, 7:17 PM
#20

eller virkning i fokus kanske?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
nakenkatt
5/24/13, 7:40 PM
#21

också ett bra förslag.

Linapina
5/24/13, 8:05 PM
#22

Jag föreslog en gång tidigare att man skulle frångå amigurumi när det gällde t ex virk-a-longer men röstades snabbt ner. Är glad att fler är inne på samma spår nu! Textilhantverk i Fokus i all ära men det är ändå här man är van att titta.

Röstar för Garn i fokus 🙂Då kan det slinka med ett och annat sticka också, för om man nu ska se till amigurumi så finns det ju stickade varianter också.

nakenkatt
5/24/13, 9:13 PM
#23

#22 ja blir det röstning vill jag nog lägga min röst på garn i focus.

lilla-icka
5/24/13, 9:20 PM
#24

Är ej så lätt att byta namn på en redan existerande sida, då blir det nog till att starta upp en helt ny…

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

VildaVittra
5/24/13, 9:35 PM
#25

#24 Fast så himla komplicerat kan det inte vara att byta namn, kan man flytta ett helt forum till en annan plattform och ändå behålla alla trådarna så känns ju ett namnbyte som mikroskopiskt.

Vore synd att en sajt med massor av material lades ner pga en liten för snäv början.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
5/24/13, 11:15 PM
#26

Så råkade jag snubbla över en sajt som faktiskt har bytt namn här på i fokus. http://modeochskonhet.ifokus.se/discussions/4d7142c8b9cb46221d058721-forslag-till-namnbyte?4d712478b9cb462141046944-1

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Joanna76]
5/27/13, 9:04 AM
#27

Kan vi inte byta namn på sajten? Eller iaf ha en omröstning. Jag gillar amigurumi i fokus och det skulle vara kul med fler besökare här.

Den här sajten är den ända orsaken jag stannar kvar på iFokus nätverket alls. Jag har så smått tröttnat på det mesta.

Annons:
[Hjärnans-virvlingar]
5/27/13, 2:16 PM
#28

Jag får undersöka möjligheterna till ett namnbyte och återkomma i frågan.

nakenkatt
6/3/13, 12:58 PM
#29

Kommer det att bli någon gemensam virkning i juni,eller väntar vid tills det är klart med ett ev namnbyte?

[Hjärnans-virvlingar]
6/3/13, 1:17 PM
#30

Sorry… dagarna springer iväg! Jag lägger upp en ny tråd med gemensam virkning nu!

Upp till toppen
Annons: