Annons:
Etikettalster
Läst 3346 ggr
Lillamor
2012-07-03 12:35

Liten docka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hoppas att någon kan hjälpa mej, jag lovade i ett svagt ögonblick (har svårt att säga nej) att göra en liten liten docka av piprensare som är lindade med garn, men hur gör jag huvudet så att det sitter fast och vad ska innehållet vara???

Annons:
KastKatt
2012-07-04 12:41
#1

Kan du inte ta en synål och sy fast den i kroppen med vanlig sytråd?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Lillamor
2012-07-04 17:41
#2

Tack  KastKatt,

Jag får väl göra ett huvud av ett nystan och sy fast det på kroppen. Jag har för mej att jag lånade från biblioteket för många år sedan en bok om jur man gjorde små dockr av piprenasre, men kan inte hitta den nu har för mej att det var dockor till dockskåp eller små tomtenissar.

[Hjärnans-virvlingar]
2012-07-09 20:43
#3

Här är en beskrivning på en Voododocka

Det verkar som om det är en liknande variant på bilden du har. Man kan också använda en träkula istället för flörtkula, men lättast är nog att limma tyg på en flörtkula.

Lillamor
2012-07-10 07:58
#4

Bildens docka har jag fått låna av hon som ska ha dockan som jag gör och hon vill att det ska vara likadan fastt något större och huvudet är av garn, jag har tänkt att man kan ta en flörtkula och limmqa garn över.
Som tur är så är det ingen brodska.

Tänk att det är så svårt att säga nej när man är sugen på utmaningar :-))

[Hjärnans-virvlingar]
2012-07-11 11:15
#5

Beskrivningen jag bifogade är garn limmat runt en flörtkula. Det var jag som tyckte det såg ut som tyg på bilden du la ut.

Lillamor
2012-07-12 10:49
#6

Förlåt mej Hjärnans-virvlingar, jag missade beskrivningen som du lade ut men har tittat på den nu och tackar dej av hela mitt hjärta för det är nog en sådan tösen vill ha, så nu ska jag sätta igång med den. tack

Annons:
Upp till toppen
Annons: