Annons:
Etikettmaterial-verktyg-o-tillbehör
Läst 6559 ggr
Jessica Holländare
2012-04-21 00:14

På jakt efter tjockt garn

Tjingeling i stugan!!

Jag letar som en tok efter tjockt garn som man ska ha virknål 8-10 till. Någon som har någon bra sida eller något bra garnnamn jag kan söka på?

Jag tänkte virka mysstrumpor nämligen… Glad

Tacksam för alla tips!


Annons:
TottsiGirl
2012-04-21 11:57
#1

Garnstudio har en del tjockare garner.. 

http://www.garnstudio.com/lang/se/visgarn_oversikt_alt.php deras kategori E innehåller tjockare garner. Själv gillar jag att arbeta i Eskimo. Finns flera återförsäljare av garnstudios garn, du hittar dem alla via deras hemsida. Handlar ja via nätet brukar ja köpa via www.garnaffaren.se.

Har för mig att du bor i Borås området, i Kinna finns en stor garnaffär med massa olika sorters garn till mycke bra priser. www.kinnagarn.se

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[SallysPigge]
2012-04-21 16:17
#2

Lovikagarn är mysigt med :-)

Jessica Holländare
2012-04-21 19:36
#3

Tack för tipsen! Ska kika in kinnagarn.se. Stämmer att jag bor nära Borås. Ska även kolla på lovikagarn, men jag har för mig att jag tyckte det var otäck kvalitet… Tungan ute Jag är en aning känslig. *hihihih*

Tack igen!!


[Hjärnans-virvlingar]
2012-04-23 09:22
#4

Ett mysigt tjockt garn jag använder ibland är MOLLY från Panduro… finns i många underbara färger, ganska billigt också.

TottsiGirl
2012-04-23 09:27
#5

#4 Ja Molly är mysigt, garnet är från Järbo garn så de brukar gå att hitta till bra pris även hos andra garnhandlare om man inte har ett Panduro i närheten :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[Hjärnans-virvlingar]
2012-04-23 10:04
#6

Panduro kan man handla från på nätet också, så man måste inte ha en butik i närheten… Flört

Annons:
TottsiGirl
2012-04-23 10:07
#7

#6 jo det är ju också sant :) Tänkte bara att panduro i vanliga fall kanske inte är dom billigaste att handla av så ett tips kan ju vara att de kan gå att hitta billigare på andra ställen.. 

Å andra sidan gör man bara några småsaker kanske de ändå inte går så mycket garn så de spelar någon roll..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Jessica Holländare
2012-04-23 11:28
#8

Tack snälla ni!! Skrattande


maleiv
2013-04-23 20:19
#9

www.tjockt.com - bara tjockt garn :-)

Upp till toppen
Annons: