Annons:
Etikettalster
Läst 5327 ggr
TottsiGirl
2012-03-08 18:34

Enhörning..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan fick ja se att någon här hade länkat till ett helt underbart enhörningsmönster. Jag blev kär direkt och nu är min första enhörning klar. De tog lite tid men när projektet väl startades då gick de undan..

Mönster är från Esbelotta, det är på engelska men va jättelätt att följa och väldigt välskrivet. Många bilder fanns det också i mönstret.

Jag har virkat i Svarta fårets Tilda.
Mer bilder finns på min blogg

missmalmgren.blogspot.com

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Annons:
TottsiGirl
2012-03-08 18:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bakifrån

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

*Lena*
2012-03-09 09:32
#2

Jättefin, tycker du valt fina färger till den :)

Skulle också vilja göra en enhörning,men måste nog sticka färdigt sjalen först…

AnnicaL
2012-03-09 11:17
#3

Vilken fin!

Praefatio
2012-03-09 23:09
#4

Är i färd med att köpa mönstret. Fick du hem ett fysiskt mönster eller fick du det på mailen? Hur fort fick du det?

Praefatio
2012-03-09 23:10
#5

Ähh, det stod ju nu :)

TottsiGirl
2012-03-10 09:45
#6

Nu har du ju redan hittat svaret på egen hand men ja svarar ändå. Jag fick de via mail och de gick på bara några timmar :) Fungerade klockrent!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Annons:
Praefatio
2012-03-10 19:06
#7

Ja, det fungerade väldigt bra! Jag beställde sent igår kväll och hade mönstret i inkorgen när jag vaknae imorse :) Tyvärr har jag ingen virknål i bra storlek hemma så jag har bara testvirkat lite av mönstret för att se hur jag klarade att översätta det, och det var absolut inga problem även om jag trodde att det skulle bli klurigt.

Kan verkligen rekommendera det här mönstret till den som vill göra en gullig enhörning. Min blir för övrigt helt vit med mörka hovar och blå ögon - en klassisk enhörning med andra ord :)

nakenkatt
2012-03-11 12:14
#8

jag skulle så väldigt väldigt gärna virka bananen som är där på engelsa,men är urkass på det.Snälla kan ngn översätta vore jag så glad.

TottsiGirl
2012-03-11 12:20
#9

Att virka efter engelska mönster är fakiskt lättare än man tror. 

Här på amigurumi iFokus finns en jättebra översättningslista från sv till eng. http://amigurumi.ifokus.se/articles/4d7147f2b9cb46223305c5c0-tolka-engelska-monster?articles-1 Ta en kik på denna sen kan man själv översätta mycket själv. :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Upp till toppen
Annons: