Annons:
Etikettttt-teknik-tips-o-trix
Läst 6960 ggr
KastKatt
1/10/12, 9:05 PM

Brodera på 'gurumisar?

Hej!

Alltså, jag har ett problem som har blivit till ett handikapp i min "virkutveckling". Jag kan verkligen inte brodera på virkat! Det GÅR bara inte. Jag har försökt på flera sätt men det blir bara fult och ojämnt.

Är det någon som snälla har några tips? Eller vad som helst.

Håller på med ett eget mönster nu där jag tänkte brodera ansikte, men jag tröttnade och målade istället.

GrAnarchist.blogg.se

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
[Joanna76]
1/11/12, 10:44 PM
#1

Leta på youtube, jag sökte how to embroider on crochet. Fick inga bra träffar på svenska.

Lycka till Cool

KastKatt
1/11/12, 11:31 PM
#2

Nrj jag gjorde inte heller det. Men tänkte inte på att testa på engelska, ska kolla i morgon :) tack!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Bikka1
1/12/12, 9:25 AM
#3

Tycker oxå det är jättesvårt, Det betyder så mycket när man skall sy ett ansikte ex Klarar inte det på fri hand Jag var o köpte en märkpenna (som man har när man syr) där bläcket försvinner efter ett tag. Med den går det att märka ut  var man skall sy. Lite lättare i alla fall .

KastKatt
1/12/12, 3:08 PM
#4

Okej, kanske leta efter en sådan. Fungerar det då? Alltså är det värt pengarna ? :P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Bikka1
1/12/12, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det fungerar hyffsat för mej i alla fall. jag kan inte göra det bättre utan penna.

Jag använder den när jag syr oxå,så för mej är den ovärdelig. Skickar med ett kort på något jag använt pennan på jag försökte sy på frihand men det blev inte bra.

KastKatt
1/12/12, 8:01 PM
#6

Men hur "fäster" du garnet så att det inte syns?

Det var en jättesöt fågel för övrigt :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Bikka1
1/12/12, 8:23 PM
#7

Brukar försöka spara någon yta  där man skall sy  fast något annat. Dra tråden dit, sy några stygn eller knyta ihop flera. Man kan bara dra ut tråden genom stoppningen så långt bort som möjligt. limma går oxå på något undangömt ställe  Beror lite på vad man skall ha figuren till Skall man ha det till små barn gäller att fästa så bra som möjligt utan limm Det är ett nedrans pill.

Mönstret till fågeln har jag hittat i en bok Lånad på biblioteket. Annie Obaachan 25 små gulliga amigurumidjur Fågeln sitter fast med kardborreband. Mina barnbarn har fått varsin dom tycker det är roligt att kunna ta loss den.

KastKatt
1/12/12, 8:45 PM
#8

Okej, så du fäster tråden där och "åter vänder" dit eller broderar du bara på som vanligt?Vad menar du med att dra den igenom stoppningen? Förklara gärna lite närmare :)

Jaha, kanske bord ekolla om den finns på mitt bibliotek också. Den var väldigt söt.

Det förstår jag, vore kul att virka såna till mina små syskon.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Bikka1
1/12/12, 8:55 PM
#9

När jag broderat färdigt med den färgen får man sticka ut den någonstans där det inte syns.Bara det att dra tråden genom stoppningen kan räcka som fästning. Jag har svårt att förklara begripligt Fågeln till exempel: alla broderade trådar och andra oxå är fästa under vingarna där det inte syns .

KastKatt
1/12/12, 9:27 PM
#10

Okej, jag fr helt enkelt öva mig fram :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Bikka1
1/12/12, 10:40 PM
#11

Lycka till Träning ger färdighet heter det ju.

Vilka fina guider du gjort måste prova.

Det skulle verkligen vara roligt att ha rörliga armar o ben.

virkelisa
1/13/12, 9:00 AM
#12

är det stor skilnad brodera på stickat och virkat ??????????

KastKatt
1/13/12, 11:59 AM
#13

#11 Ja precis, är ju ganska ny inom detta ämnet så blir väl bättre med tiden.

Tack så mycket :) Ja precis.

#12 Jag tror det är ungefär samma?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Bikka1
1/13/12, 6:31 PM
#14

Hej igen Här hittade jag lite om att fästa

Har för mej jag sett något annat men hittar det inte

http://mygurumi.blogspot.com/2009/10/how-to-amigurumi-neat-bind-off.html

KastKatt
1/13/12, 8:23 PM
#15

#14 oh tack:)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Upp till toppen
Annons: