Annons:
Etikettinspiration
Läst 15695 ggr
lilla-icka
12/23/11, 9:45 AM

Vad knåpar du med just nu?

En tråd där vi alla kan inspirera andra, och kanske även skryta om vad vi virkar på för tillfället.

Cool

(Tre liknande trådar har funnits, men dessa har nu tagits bort pga inaktivitet, så vi hoppas på att denna bli mer välanvänd istället.)

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

Annons:
lilla-icka
12/23/11, 9:53 AM
#1

Jag håller just nu på med det sista av en julklapp som måste blir klar. (Det fattas en arm och ett öra).

Jag håller även på med kommande mönster för virk-a-longer här på sajten,

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

[Hjärnans-virvlingar]
12/23/11, 10:55 AM
#2

Jag testvirkar egna mönster och virkar en filt som ska bli födelsedagspresent i mars… (Varför ska det gå så långsamt för mig?)

mialycktman
12/23/11, 1:38 PM
#3

Jag håller på med Nasse, Puh väntar..engelskt mönster……..jobbigt.

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

brittas
12/23/11, 3:10 PM
#4

Just nu gör jag ett slags nät att hänga på väggen, att lägga alla mysdjuren i .Barnbarnens önskningar o vad gör man inte för dom Glad. Efter jul o nyår ska jag börja på änglar som jag har klurat på…

Ha det bra…  http://brittasami.blogspot.com

antiann
12/23/11, 4:26 PM
#5

Jag stickar på en fuskpolo. Det går jättelångsamt… Ska jag repa upp allt och virka istället?! Sticka verkar inte vara min grej… :/

http://antiann.blogspot.com

/antiann

Kika gärna in på http://antiann.blogspot.com Glad

saffir
12/23/11, 5:55 PM
#6

Jag virkar Brittas ami´s luvnissar på löpande band.

Tänkte ge bort några som julklappar och några till vänner och bekanta istället för julkort. Använder gammalt ryagarn som jag hittade i gömmorna. Dubbelt garn i olika nyanser gör att alla luvnissar blir olika.

Annons:
KastKatt
12/26/11, 5:02 PM
#7

Jag virkar en muckla som jag hittade på "johannas pyssel".

Tänkte sedan börja på något nytt eller kanske göra en tröja till mig själv.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[pharfignewton]
12/26/11, 7:12 PM
#8

Virkar på ett par handledsvärmare från ravelry "amiguitas" heter mönstret samt en hello kitty burk från Brittas Ami. Har lite problem med att få till rätt storlek på tassarna på Kitty de blir antingen för stora eller för små, tapppar räkningen hela tiden, ska nog låta dem ligga ett par dagar…Glad

NinaStarck
12/26/11, 8:41 PM
#9

Jag håller på att göra sista katten till min massör. Han blev så förtjust i katterna till hjärtekatten så han ville ha till sin svärmor och flickvän. Jag har försökt göra dom så lika hans katter som det bara går. Men det är svårt. Men så fort den här katten är klar så ska jag börja med min lama som jag köpte mönster på i somras! Annars har jag en filt och en sjal på G, sjalen är nog snart klar medan filten som skulle vara klar i höstas knappt är påbörjad.

skepparen
12/26/11, 9:37 PM
#10

Jag virkar en "Slarvdocka" efter Petra/Crochetra mönster. Håller på med ett ben. Foten virkas på ett litet annorlunda sätt, den blir som en socka.

Annars har jag strumpor som ska stickas. Jag har även köpt garn till en sjal i ev kärleksknutar. Plus att jag stickar en mössa (kom jag på nu).

http://evavirkar.blogspot.com

Elvis The Rabbit
12/26/11, 10:18 PM
#11

Virkar ett fodral till min mp3, virkar på fri hand :)

<3 Dreams don't turn to dust <3

Neaneon
12/26/11, 10:36 PM
#12

Håller på med en babyleksak till en väntad januaribebis (inte min egen:)

http://frubaver.blogspot.com/

mialycktman
12/27/11, 7:43 PM
#13

Nasse är klar, nu jobbar jag med polarn Puh.

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Amigurumigalningen
12/27/11, 10:35 PM
#14

Jag typ frivirkar en pytte björn. Kanske det blir ett mönster seda, jag vet inte.

Jag använder Svarta Fårets Candy och en virknål på 1,5 mm =D Går låångsamt

Sedan ska jag testa att virka en filt av mormorsrutor utifrån något fint korsstygns mönster jag hittat på google =D

Lillamor
12/28/11, 12:10 PM
#15

Jag stickar på 2011 års kalenderstickning som skulle vara klart den 24 dec. men vi for bort veckan före jul och kom hem i går så jag ligger låååångt efter :-)

[nadvard]
1/3/12, 1:06 PM
#16

#7 Tack för tipset! :D
Har också virkat en sån nuSkrattande

Kolla gärna:http://nadvards.blogg.se/

Bowser92
1/3/12, 2:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Ska idag påbörja denna krabat då jag fick garner hem :) förloppet om hur det går kan ni hitta på bloggen ^^

[.Jylle.]
1/4/12, 9:41 AM
#18

Jag håller på med att virka Yoshi! :)
Jag började igår så jag har inte kommit alls långt..
Har precis gjort 4 enkla varv på 36 m, själv tycker jag det är ganska drygt.. Men det går ju inte att undvika! Och resultatet blir ju bara så underbart när man är färdig med hela amin!! :)

KastKatt
1/4/12, 2:57 PM
#19

#16 Visst är de fina? Jag var dock tvungen att göra andra ben då jag inte riktigt förstod hur man skulle göra :P
Men blev ändå sjuktnöjd :)

#18 Kör du på frihand eller har du mönster? :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[.Jylle.]
1/4/12, 3:09 PM
#20

#19 Jag har mönster, som en här på iFokus översatt till mig! :)

Annons:
KastKatt
1/4/12, 3:49 PM
#21

Såg precis att du har mailat mig! Tack så mycket :)

Här finns bilder på min muckla :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[nadvard]
1/4/12, 4:02 PM
#22

#20 Jag skulle också väldigt gärna virka en Yoshi Oskyldig
Han är ju underbarSkrattande

#21 Vad fin din muckla blev! :D

KastKatt
1/4/12, 4:40 PM
#23

#22 Din också! Så söt :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[.Jylle.]
1/4/12, 7:26 PM
#24

#22 Vill du ha mönstret då? :)

[nadvard]
1/5/12, 6:46 AM
#25

#24 Ja gärna tackSkrattande

Just nu knåpar jag på ett mobilfodral ur mia bengtssons bok Glad

Amigurumigalningen
1/5/12, 10:25 AM
#26

Fast jag får nog vänta med att göra filten… Har nt tillräckligt med garn… :( Fast nu håller jag på med en bedårande apa med mönster från ravelry

mialycktman
1/5/12, 12:31 PM
#27

Nasse och Nalle Puh är klara så nu gör jag lite godis som ska bli present senare……

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
[pharfignewton]
1/5/12, 5:08 PM
#28

Har precis blivit klar med delarna till en åsna från Jannas Amigurumisar, nu ska jag bara sy ihop dem ocksåRynkar på näsan svårt, men jag är ganska nöjd hittills.

Mina fingerfria vantar/handledsvärmare och Kittyburken ligger och "vilar". Nu när jag är klar med tassarna får jag inte till storleken på Kittys huvud, så hon får ligga ett tag till.

[.Jylle.]
1/5/12, 5:15 PM
#29

# 25 Skickar ett pm! ;) Vill du ser hur det färdiga resultatet också ser ut? Aja jag skickar en länk på det också! :)

virkelisa
1/7/12, 4:03 PM
#30

fått beställning eller order från döttrarna

de vill ha fler dukar i tunnt garn

så här är det stopp för tillfället göra leksaker

[pharfignewton]
1/20/12, 1:48 PM
#31

Ett "fodral" till cykelsadeln. Vad kallas de egentligen?

Har börjat om med Kittys huvud och ska väl börja sy på åsnan någon gång. Jag skulle vilja göra en amigurumi som gapar stort och räcker ut tungan men vet inte hur jag ska gå till väga, funderar på det…

Blev klar med två sköldpaddor för ett tag sedan.

[_hsleiufhbtv]
1/20/12, 4:02 PM
#32

Just nu en aning större kanin och självklart en morot till det! :)

lilla-icka
1/20/12, 5:18 PM
#33

Jag virkar på en grön kompis till "liten"…

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

mialycktman
1/21/12, 10:18 PM
#34

flicka med svensk folkdräkt……..

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
RosaKiwi
1/23/12, 6:36 PM
#35

Jag kämpar med min första amigurumi just nu haha =) En kanin. Har inte virkat förr, så det går inte snabbt :P

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

 

Min hemsida &   Min blogg

gobbesmatte
1/28/12, 10:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

En liten enhörning till syrrans lilla flicka

[nadvard]
1/28/12, 11:13 AM
#37

Jag virkar en liten mops :)

TottsiGirl
1/30/12, 9:49 AM
#38

Just nu stickar jag faktiskt en barntröja men sen har ja som mål att virka mig en Panda :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

lleberg
1/31/12, 4:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Virkade just klart ett litet hjärta som kylskåpsmagnet till en kompis i inflyttningspresent :) Är sugen att virka nått djur härnäst, ett farligt djur! :D

Bara Anna
1/31/12, 9:08 PM
#40

Just nu har jag övergett min stickade löskrage till sonen och börjat försöka virka min första lilla amigurami - en liten grön kissemiss blir det!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

lilla-icka
2/12/12, 9:05 AM
#41

Som Sajtvärd, studerande och sambo så finns det inte mycket tid över till att virka nu, speciellt inte när vi är på väg att utöka familjen till tre, men jag har just nu flera olika projekt på gång, varav ett är den kommande virk-a-longen för mars månad där det nu bara fattas några få delar för att den ska vara färdig att publicera i mars.

Utöver det håller jag på med en grön kompis till liten, de kvarvarande filurerna till min kommande bok, samt ett nytt grundmönster med variation som kommer att läggas upp här på sajten som en introduktion till amigurumivirkning.

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

Annons:
brittas
2/13/12, 7:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Jag virkar på ett lite större projekt just nu , Lilla gubben -Herr Nilsson och pippidocka. Önskemål från barnbarnen såklart…

Så här långt har jag kommit..

http://brittasami.blogspot.com

Sagaaa
2/13/12, 8:20 PM
#43

Jag har köpt massa garn och påbörjat Drops cupcakes ^w^                 Jättefint mönster som dessutom är helt gratis :) Kolla in :P

http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=820&lang=se

NinaStarck
2/13/12, 8:32 PM
#44

Jag svarade i december (#9) men tycker att jag nog kan uppdatera såhär en och en halv månad senare… Nu äntligen är katten klar och överlämnad och jag har börjat på min lama igen. Nu är det bara fyra ben och en svans kvar :) Sjalen är klar, det ska på några "bollar" sen så… Filten är lika ogjord som tidigare :) Jag har dessutom hunnit göra ett kärleksmonster till min moster som ska opereras imorgon. Mitt allra nyaste projekt är ett virknålsfodral i halva regnbågens färger :)

Angelfish
2/15/12, 12:53 PM
#45

Jag virkade så mycket före jul, så jag blev lite trött på det men nu känns det kul att virka igen. Har precis börjat på en lila stegosaurus. Sen ska jag virka en brachiosaurus och en triceratops men jag har inte bestämt vilka färger dom ska vara än.

emabgood
2/17/12, 3:49 PM
#46

Just nu håller jag på med 2 st pippi långstrump, 1 croxy croc, och 1 pride Drake the dragon

uzaan
3/18/12, 11:16 PM
#47

Jag håller på med en kanin + virk-a-longenGlad

ettlitetalias
3/18/12, 11:22 PM
#48

Jag har precis avslutat mitt senaste projekt, så nu kollar jag in material till nästa :)

Annons:
moeder
3/19/12, 9:47 AM
#49

Håller på med samma som #47! Kaninen från denna sida.

TottsiGirl
3/19/12, 11:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Efter att mina tröja va klar hann de bli en enhörning och nu har jag påbörjat virka på en Panda.. ska bli spännande och se om ja lyckas få ihop honom så som det är tänkt..  Mönstret är från Fiber Doodles

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

ho0mii3z
3/21/12, 7:02 PM
#51

Jag är så färsk som de kan bli, fick lite garn ( tunn variant) fler färgat och sta testa på hur man gör en enkel gubbe.

kan visa hur de vart sen.

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

AnnaMoonshadow
3/22/12, 10:47 AM
#52

jag är ganska ny på det här med virkande så håller fortfarande på att lära mig, men just nu gör jag en Luma som vi får se om den blir bra ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Joanna76]
3/23/12, 10:55 PM
#53

Ett äpple med en mask i Cool

lilla-icka
11/7/12, 2:29 PM
#54

Här är det som vanligt många projekt på gång, bla julklappar till dottern å hennes kusin.

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

[Joanna76]
11/7/12, 8:17 PM
#55

Hum hum hum, vad ska man virka månne? Har virkat pulsvärmare, ska göra en halskrage och håller på och scrappar ljuskort för fullt så inga gurumis på g.

Kanske att man ska göra klart något av dom saker trollet ska få? Hon är rätt stor hon men kräver ibland gurumis jag ska virka Skrattande

Annons:
Pialinn
11/8/12, 12:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Håller just på att leta efter ett mönster eller tänka ut ett själv till denna ryska drake.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[nadvard]
11/8/12, 4:22 PM
#57

#56 riktigt häftig! Skrattande

Lillamor
11/8/12, 5:12 PM
#58

Jag stickar en lurvig snögubbe

[Joanna76]
11/8/12, 6:19 PM
#59

#56 Men du, Pialinn har översatt ett ryskt mönster på en ponny tidigare. Hör med henne om hon inte kan översätta draken åt dig.

lilla-icka
11/8/12, 7:01 PM
#60

Joanna76, de e Pialinn som försöker sig på draken.

Pialinn den draken tror jag att jag har mönster på, dock ett ryskt eller om det är nått annat utlänskt, men någonstans har jag det, eller sett det, ska kika å återkommer om du e intresserad..

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

Pialinn
11/8/12, 7:46 PM
#61

Jag har hittat ett ritat o ett ryskt mönster. Draken virkas "fram&tillbaka". Kommer att ta tid att virka alla delar, men jag har redan börjat.

Tror att mönstret på huvudet saknas. Ska kolla vidare.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[Joanna76]
11/8/12, 8:57 PM
#62

#60 Skrattande

Annons:
Anena
11/10/12, 9:08 AM
#63

Den draken hade jag inte haft något emot ha ett mönster på. Vad härlig den är.

lilla-icka
11/17/12, 2:11 PM
#64

Mönster på draken som Pialinn virkar har jag lyckats lokaliserat (google översättning funkar sådär), ryskt original.

http://www.liveinternet.ru/users/irishka2349/post129122524/

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

[Joanna76]
11/17/12, 5:47 PM
#65

Nu gör jag små julstrumpor efter woolly toons mönster

Lubbsen
11/17/12, 7:55 PM
#66

Och jag håller på med julklappar, många på en gång.

Skrattande

Bland annat mini julstrumpor, som Joanna76, bakelser och kakor, en hyacint från BrittasAmi, handledsvärmare…… svårt att bestämma mig vad som ska bli färdigt först.

Skrattande

//Lubbsen

Medarbetare på http://amigurumi.ifokus.se/

www.lubbsen.se

Pialinn
11/18/12, 3:34 PM
#67
#64

Vad bra att du hittat ett lättare mönster till draken. Då slipper jag göra ett. Mina fingrar har helt lagt av. Har inte virkat en maska på snart en vecka, och bättre har de inte blivit.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

ettlitetalias
11/21/12, 2:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Jag har just blivit klar med en beställning på 4 bebishattar :)

Lubbsen
11/21/12, 7:17 PM
#69

#68 Guuuudomliga. Har du frihandsvirkat?
*håller flera tummar på att de finns som mönster*

//Lubbsen

Medarbetare på http://amigurumi.ifokus.se/

www.lubbsen.se

Annons:
ettlitetalias
11/22/12, 9:13 AM
#70

#69 Jag frihandsvirkar allt, så inga mönster tyvärr :/

Lubbsen
11/22/12, 9:38 AM
#71

#70

Jo jag kommer ju ihåg det…. men det sista som försvinner är ju hoppet…  hahaha

De är verkligen otroligt fina!

//Lubbsen

Medarbetare på http://amigurumi.ifokus.se/

www.lubbsen.se

ettlitetalias
11/22/12, 9:44 AM
#72

#71 ETT mönster har jag ju faktiskt, men det är ju inte för mössorna, utan till mitt regnmoln.. Glad

Pialinn
11/22/12, 12:36 PM
#73

DET regnmålnet har jag sett och tänkt virka! Får väl göra det nu när damen i min lilla butik beställt hem "branco-branco" garn. Vitt heter branco på portugisiska. Tidigare hade hon bara branco. "naturfärgat vitt"

Drakmönstret håller på att bli färdigt. Bara händer o fötter kvar.

Söker någon (i en annan tråd) som kan göra ett PDF-mönster av allt.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: