Annons:
Etikettinspiration
Läst 4099 ggr
ettlitetalias
2011-10-27 17:31

Julklappar

Ja, ska ni ge bort några virkade julklappar i år? Vad och till vem? Glad

Själv virkar jag ett Doctor Who-set till pojkvännens systerdotter. Ska virka något åt systersonen också, men vet inte riktigt vad man ska ge en ettåring..

Annons:
Lubbsen
2011-10-27 17:44
#1

Fåret Shaun! En garanterad hit till en ettåring.

Glad

//Lubbsen

Medarbetare på http://amigurumi.ifokus.se/

www.lubbsen.se

jollycox
2011-10-27 18:01
#2

Jag ska ge en dinosaurie till min kusin(20 månader).

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

ettlitetalias
2011-10-27 18:01
#3

Oh tack för tipset! Det skulle ju bli jättegulligt! Skrattande

ettlitetalias
2011-10-27 18:03
KastKatt
2011-10-27 19:47
#5

Doctor Who sett! Awesome! Vad menas?

Ja jag ska virka 3 sköldpaddor till mina äldsta syskon. (som de själv designat med eld, blommor och blixar mm) sen ska jag virka ett par "koss-tofflor" till min mamma. Börjar bli dags att sätta fart!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

ettlitetalias
2011-10-27 20:39
#6

Ska göra Doktorn, hans tardis, Amy och Rory åt henne :) Kanske River Song också om jag inte blir allt för trött på att göra människor Tungan ute

Annons:
[Saannis]
2011-10-28 09:49
#7

Jag har sockar utan skaft att virka åt min syster, filtar åt barnen och stjärnfilt åt min lillekusin.

Vill göra Fåret shaun det gillar dom båda och kanske bamse figurerna Glad

[Hjärnans-virvlingar]
2011-10-28 13:09
#8

Min att göra lista känns lååång…

Några idéer har jag, bl a ett par tofflor till min dotter, en filur till min käre man, en filt till min mamma, en annan filur till min son, en godiskorg/skål till godisråttan svärfar…

Tofflorna jag ska göra är dessa.
Skålen/korgen tänkte jag frihanda men utgå från "krukan" i detta mönster.
Filuren till min make är denna (9 från den animerade filmen 9" - och den måste bli på frihand.
Filten till mamma blir i mormorsrutor och blomrutor.
Filuren till min son är denna (paddon från djungelhjul) - även den måste frihandas.

Mycket att göra - så lite tid… *suck*

Sagaaa
2011-11-02 15:51
#9

Håller på med en pandamössa till en kompis :D

Har gjort "grunden" i vit eskimo med flätor och ska göra öron i svart eskimo och ögon med svarta ringar runt och nos och så :3 DEN BLIR SÅ FIN!!

Och 2 Hello kitty mössor till lillasyrran (8 år) :D

Och några virkade bakverk som hon an leka bageri med :)

Men allt är nästan klart så jag får väl hitta på lite nya julklappsgrejer…

Amigurumigalningen
2011-11-02 16:46
#10

Jag har också en ganska lång lista, men det känns som om bara hälften kommer bli gjort… Har inget bra garn hemma som passar, fast såklat blir några klara! Förhoppningsvis….. =D

1. Sackboy till min kusin, 15 år (jag borde ta itu med den här just precis nu, eftersom jag lovat henne den sedan i somras då hon spelade ut LitteBigPlanet 2)

2. En kanin ur Mia Bengtssons bok och en Superhjälte från ett candy magasin (minns inte vilket) till min brorsa, 11 år (eller 10, men han fyller elva en vecka efter julafton)

3. En filt i mormorsrutor till min mamma och en till min moster (Detta kommer bli OMÖJLIGT!!! Kan vare sig virka mormorsrutor eller fixa fram tilräckligt tjockt fint garn)

4. En halsduk till pappsen

5. Ett par vantar till min faster

6. En till halsduk (kanske stickar dem…. vi får se) till min fasters man

7. En varsin isbjörn (eget mönster) till mina tre andra kusin (min fjärde har redan fått en och kommer antagligen vara i Thailand eller något påp julafton…)

Ja sedan vill man ju alltid virka något kul åt sig själv me =D

Sigrun
2011-11-04 10:50
#11

#10 Hur sjutton hinner du med allt? Skrattande

Det är ju inte så långt kvar menar jag, jag håller just nu på med en hjärtekatt men dock kommer jag ge bort den nu på söndag och den vart helt enkelt för liten än det nog var tänkt, har följt mönstret till punkt och pricka, förutom när jag kom av mig på svansen, jag slutade räkna och bara virkade på, då lyckades jag minska maskorna på något vänster, men istället för att repa upp så virkade jag helt enkelt lite till och sedan avslutade jag, får bli så helt enkelt :P

Sedan ska jag göra ett par hantlar tänkte jag men en kattboll i som låter till ett litet barn men det är nog faktiskt det enda..

Amigurumigalningen
2011-11-04 16:54
#12

#11, jag har faktiskt inget bra svar på det… =D Jag har ju aktiviteter varje dag i veckan + skolan…  Menmen, man kanske kan korta av och prioritera… =I

Upp till toppen
Annons: