Annons:
Etikettinspiration
Läst 3124 ggr
Gummimonster
2011-06-21 16:27

Vem ser du upp till?

Det finns många som är hur duktiga som helst med amigurumi, men som alla inte har hört talas om.. Så vem är din idol i amigurumivärlden? :)

Annons:
[Saannis]
2011-06-21 17:31
#1

Pysselkiisen & Lilla-Icka. Jag blir alltid så inspirerad över deras mönster och påhitt!

Sen beundrar jag alla som kan det här med frihandsvirkning för amigurumi. Vill också kunna Tungan ute

Gummimonster: Vilken är din idol?

moeder
2011-06-21 20:15
#2

Den första som jag stötte på när jag förstod vad amigurumis är fortfarande en av mina "idoler". Crochetra

Någon som har kommit på lite annorlunda idéer vid montering etc är Suadda. Det tycker jag är roligt, även om jag inte prövat dem själv.

Jag är också imponerad av alla som kan hitta på egna mönster, för det är jag dålig på.

Dessutom tycker jag att det är roligt med alla som är duktiga och lägger upp bilder på sina amigurumis här. Jag är själv dålig på att ta kort och lägga upp bilder. De som har hand om forumet, Lilla-Icka, Pysselkiisen och Saannis (är det väl) är jag också imponerad av!

lilla-icka
2011-06-21 22:08
#3

Vad roligt att vara någons idol, de orden kommer jag att leva på länge. Tungan ute

Jag skulle vilja uppnå samma skicklighet, dvs jag beundrar Gudrun (Amigurumi Artist) och hennes underbara drakar, och även andra av hennes alster.

Men om vi ska ta svenska personer så måste det nog få bli BrittMarie (brittas här på sajten) och Mia Bengtsson (det var ju trots allt hon som öppnade upp denna värld för mig)…

Tycker dock att det finns många duktiga amigurumivirkare runt om i landet och i övriga världen och är avundsjuk (ja jag är avundsjuk) på många, kan dock inte alla vid namn, men dock figurerna (amigurumisarna).

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

Lillamor
2011-06-22 06:40
#4

Jag ser upp till de som ger ut sina mönster och tips och förståss till värdarna som lägger ner så mycket jobb idiellt. Vad vore livet utan dem?

brittas
2011-06-22 09:56
#5

Det var jättekul att få bli nämnd här, det värmer i hjärtat. Glad Håller fullständigt med #3 Amigurumi Artist är den absolut skickligaste . Håller även med #4 ni värdar för denna sajt är helt underbara :)

Häls Brittas http://brittasami.blogspot.com

Pysselkiisen
2011-06-22 10:10
#6

Tack Saannis för de värmande orden :) Och tack till er andra också! Älskar att vara Medarbetare här, det är enkelt med så underbara medlemmar!

 

"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"

Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise

Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro

Min Fotoblogg: My Nikon and I

- medarbetare på Amigurumi iFokus -

Annons:
Pysselkiisen
2011-06-22 10:12
#7

Min idol får nog bli June Gillbank med bloggen PlanetJune

 

"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"

Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise

Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro

Min Fotoblogg: My Nikon and I

- medarbetare på Amigurumi iFokus -

virkelisa
2011-06-23 09:00
#9

min första kontakt var på engelska. designer ktb och tildafilur.

tack vare de fick jag insperation att lära virka på engelska.

jisses!!!!!!!!!!!!! inte konstigt att jag blev gråhårig smile.

att ni berömmer amigurumi artist (gudrun ). tänker jag berätta för henne imorgon när jag ska chatta med henne lite.Det är vår kaffepause smile.

just nu har jag 2 svenska favorit bloggar en kaka till och britta.

jag är väldigt förtjust i bakverk och mat mönster

nakenkatt
2011-06-23 13:43
#10

nibu helt klart!!!!!!

nakenkatt
2011-06-23 13:49
#11

jag håller på med boken virka sött,massor av kul virkning.har gjort grodbakelser,pajbitar och en vinflaska,mjukglassar mm.Jättebra mönster.och så gillar jag välkommen till virkligheten helt suverän bok,har gjort en del där också.har börjat ge barnbarnen lite saker då min hylla börjar bli full nu.jag har virkat i ett och ett halvt år nu.är är nog fast för gott.

[.Jylle.]
2011-08-17 20:36
#12

Lilla-Icka här på iFokus! =) Hon gör jättefina amigurumis!

Nibu
2011-08-17 20:58
#13

#10  oj vad glad jag blirSkrattande

välkommen att titta in till mina gurumisars egen lilla hörna

http://amigurumilandet.blogspot.com/

Annons:
lilla-icka
2011-08-17 21:02
#14

Tackar #12, *rodnar*

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

Gummimonster
2011-08-18 10:01
#15

Min idol är nog framför allt Suadda (som nämnts tidigare). Jag älskar hennes kreativitet och idéer! Alla hennes figurer blir olika och det arbete hon lägger på dem är otroligt. :)

emabgood
2011-08-18 10:41
#16

Den som gjorde att jag blev inspererad till att börja med amisar var deliciouscrochet För visst är det svårt att motstå när man ser hennes amisar…

[.Jylle.]
2011-08-18 10:43
#17

#14 Du är värkligen duktig! Ska köpa din första bok.

Upp till toppen
Annons: