Annons:
Etikettmönsteröversättning
Läst 3850 ggr
[C-Hussan]
4/1/11, 3:28 PM

Hjälp, snälla kan någon översätta?

Jag håller på med en docka från By Hook By Hand och nu börjar det närma sig att hon ska få kläder också Beth ha till sina féer använt spets att göra kläder av - och så tänkte även jag. Nu har jag hittat 2 mönster på spetsar, men tyvärr förstår jag dom inte riktigt. Kan någon hjälpa mig att översätta dessa två mönster, Snälla?

Mönster 1:

Ch 6, sl st to form a ring.

Row 1: Ch 5, dc in ring, (ch 2, dc in ring) twice, turn.

Row 2: Ch 5, dc over last ch 2 lp, (ch 2, dc in same lp) twice, turn.

Row 3: Ch 5, dc over last lp, (ch 2, dc in same lp) twice, ch 2, (8 dc, ch 2, 8 dc) in next lp, sk 2 sts, sl st in next st, sl st in next ch lp.

Row 4: Ch 8, sl st in ch 2 between 8 dc groups, (ch 5, sl st, ch 7, sl st, ch 5, sl st) in same ch 2, ch 8, sl st in next ch 2, ch 5, dc in next ch lp, (ch 2, dc in same lp) twice, turn. Repeat from row 1 for desired length.

When edge is desired length, complete row 4 and working into ch 5 lps, * ch 7, sl st in next lp, repeat from * across. Fasten off.

Mönster 2 är spets L i bifogad pdf.

Annons:
PyssligaSara
4/1/11, 11:15 PM
#1

Mönster 1:

Ch 6, sl st to form a ring.

Virka 6 lm. Slut till en ring med en smygmaska i första lm.

Row 1: Ch 5, dc in ring, (ch 2, dc in ring) twice, turn.

1) 5 lm, 1 stolpe i ringen, (2 lm, 1 st i ringen) x 2, vänd

Row 2: Ch 5, dc over last ch 2 lp, (ch 2, dc in same lp) twice, turn.

2) 5 lm, 1st i första lösmaskbågen av 2 lm, (2 lm, 1st i samma lmb) x 2. vänd.

Row 3: Ch 5, dc over last lp, (ch 2, dc in same lp) twice, ch 2, (8 dc, ch 2, 8 dc) in next lp, sk 2 sts, sl st in next st, sl st in next ch lp.

3) 5 lm, 1st i första lmb, (2 lm, 1st i samma lmb) x 2, 2 lm, (8st, 2 lm, 8st) i nästa lmb, hoppa över 2m, 1sm i nästa m, 1sm i nästa lmb.

Row 4: Ch 8, sl st in ch 2 between 8 dc groups, (ch 5, sl st, ch 7, sl st, ch 5, sl st) in same ch 2, ch 8, sl st in next ch 2, ch 5, dc in next ch lp, (ch 2, dc in same lp) twice, turn. Repeat from row 1 for desired length.

4) 8 lm, 1sm i lmb mellan 8st-grupperna, (5 lm, 1sm, 7 lm, 1sm, 5 lm, 1sm) i samma 2-lmb, 8 lm, 1sm i nästa 2-lmb, 5 lm, 1st i nästa lmb, (2 lm, 1st i lmb) x 2, vänd.  Repetera från varv 1 tills du fått den önskade längden.

When edge is desired length, complete row 4 and working into ch 5 lps, * ch 7, sl st in next lp, repeat from * across. Fasten off.

Kant - när du virkat önskad längd. Virka färdigt varv 4 och jobba sedan i 5-lmb, *7 lm, 1sm i nästa lmb*, repetera *-* varvet ut. Klipp av och fäst garnet.

lösmaskbågen = lmb

stolpe = st

lösmaska = lm

Jag har översatt rakt av…men jag tycket det såg konstig ut, så jag testvirkade - det blir inte rätt känns det som, och jag har testat några varianter, men får inte till det.

Vet inte riktigt vad det är för fel på detta mönster…. Jag kanske kan titta på det igen imorgon.

Besök gärna mig blogg: www.pyssligasara.blogspot.com. Hoppas jag inspirerar!Glad

[C-Hussan]
4/2/11, 11:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack Sara för hjälpen.

Om någon kan hitta bekymmret med mönstret så är det nog du. Så här ska spetsen till mönster 1 se ut om det kan hjälpa till att förstå mönstret.

PyssligaSara
4/2/11, 1:21 PM
#3

Jag har virkat efter översättningen igen, och det verkar nog bli rätt. Det gäller att hålla tungan i rätt mun :) , ibland blir det att man virkar i förrförra varvet…men om man följer mönstret så blir det bra.

De 8st + 8st bir lite trångt, men det funkar.

Hoppas det år bra för dig!

Besök gärna mig blogg: www.pyssligasara.blogspot.com. Hoppas jag inspirerar!Glad

Upp till toppen
Annons: