Annons:
Etikettalster
Läst 2909 ggr
TottsiGirl
8/24/09, 11:01 AM

Helgens kreationer!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helgen spenderade hemma hos vännen Emelie (Hayley här på forumet) Vi virkade från morgon till kväll kan man väl säga med undantag för en stund på lördagen då vi var på knapp och garnjakt åå va kul.

Emelies kreation Bella har ni ju redan fått skåda, men här kommer mina små "monster".

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Annons:
TottsiGirl
8/24/09, 11:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Luvan går att fälla upp :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

TottsiGirl
8/24/09, 11:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jackan går även att ta av helt.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

TottsiGirl
8/24/09, 11:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Dax för kreation 2 "nallen"

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

TottsiGirl
8/24/09, 11:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Naturligtvis är dom bästa vänner!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Hayley
8/24/09, 11:06 AM
#5

åååh bella hoppar upp o nej och säger -heeeey suuup!

*yupp, bella har verkligen blivit en fjortis..*

Casiopeia
8/24/09, 11:20 AM
#6

Men åh så söta dom var båda två! vad avancerat med på- och avtagbara kläder, det har jag inte riktigt vågar mig på än :-)  Älskar nallen med huvudet på sné Kyss

Kul också med gemensamma virkträffar. Delad amigurumiglädje är dubber amigurumiglädje!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Annons:
TottsiGirl
8/24/09, 11:24 AM
#7

Hehe ja Nallen han blidde lite hmmp skev, han ville inte riktigt hålla huvudet stilla när det skulle monteras och ja hmm då blev de som de blev.. Var inte så svårt att virka kläderna faktiskt, "Syffes" luv väst är gjord efter mönster men "nallens" är frihand :)

Ja mer amigurumi virkträffar till folket :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Hayley
8/24/09, 11:26 AM
#8

haha amigurimi träffen eller aka virkträffen visade sig vara en bra idé! fick till en hel del och naturligtvis blev jag även fast på en ny "drog": att virka mormors rutor =)

Alex05
8/24/09, 12:01 PM
#9

Va' söta dom är!

Aviendha
8/24/09, 3:55 PM
#10

Åh, vad söta! Tyckte att huvudet på nallen gjorde sig bättre sådär än om det hade suttit rakt ;) Han fick en härlig charm! Blir smått avis på er tjejer, jag vill vara med på virkträff! Kom ner till Skara vettja och släpa med illrar ;)

TottsiGirl
8/24/09, 4:52 PM
#11

#10 Låter ju som en strålande idé de får vi ta och boka tid till! Men lurvet tycker att de där med virknålar i hans stora tassar passar dåligt så han undrar om han kan slippa han virkar alltid in sig själv i nått..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Aviendha
8/24/09, 4:59 PM
#12

#11 Amor kan ju lära honom att brodera med löplina istäållet, själv kan han ju uppenbarligen både korsstygn och kedjestygn! ;) Avi hälsar att det inte är virkningen man är ute efter, det är glamoren (hon har inte förstått att syjunta inte har vart glamouröst sedan 1800 :P)

Hayley
8/24/09, 6:01 PM
#13

#10 ordnar du bara kaffe o säger en helg så ska vi nog kunna samla ihop oss ett gäng o komma o bombardera med garn och virknålar :P

Annons:
Aviendha
8/24/09, 6:13 PM
#14

#13 Kaffe och te finnes :) Åh, det vore så kul! :)

HannaM
8/24/09, 10:47 PM
#15

Och så väljer vi en helg när stockholmstanten kan också. Jag ärrätt br apå pannacotta och kanelbullar för övrigt.

Aviendha
8/24/09, 10:49 PM
#16

Jaaa! Panacotta är inte samma sak utan dig Hanna! Jag har te så det räcker och blir över:)

TottsiGirl
8/24/09, 11:46 PM
#17

Ååå kanelbullar :D

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Madde
8/25/09, 1:01 AM
#18

Men vad duktig du är. Jag vill oxå, även om jag inte kan virka. =) Kan äta bullar och sånt. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

TottsiGirl
8/25/09, 9:43 AM
#19

#18 Tack :) Ja lovar du kan lära dig virka jag hade heller aldrig virkat innan. Dessutom kommer du ju ha massa lärarare som kan lära dig på plats så ska du äta bullar får du allt försöka virka oxå :P

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Madde
8/25/09, 11:00 PM
#20

#19: Jag har ju virkat när jag var liten och så, det är nog inte så svårt, det gick ju bra att sticka när jag började sist vi hade en Stickdag. =0)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: