Annons:
Etikettttt-teknik-tips-o-trix
Läst 4471 ggr
Casiopeia
8/20/09, 12:47 PM

Borsta amgurumi!

En bra liten guide till hur man gör sina amigurumisar gulligt luddiga!

roxycraft

Blev lite sugen på att göra en lurvig liten filur med svintofrisyr nu :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Annons:
TottsiGirl
8/20/09, 1:20 PM
#1

Shit va söt den lilla lurven blev, det måste jag testa någon gång. Blir att dyka ner i garnkorgen när man kommer hem och se om de finns någon reststump med ullgarn eller liknande :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[Tan-chan]
8/20/09, 3:03 PM
#2

Nä, vad underbart gulligt! Minns att jag brukade göra så med tavlor som jag brukade brodera. Blev jättefint om man gjorde hundar och katter och sedan borstade ut garnet så att det såg ut som pälls. (^0^)

[YlvaP]
8/20/09, 6:48 PM
#3

Hur söt som helst. Måste testa nångång.

Kalli
8/20/09, 8:57 PM
#4

Det ser ut som riktigt päls, helt underbar. Nästan (nästan) så man blir sugen på att testa ändå! Kyss

Casiopeia
8/21/09, 1:04 AM
#5

#4 Kom igen nu! Har du inte läst min artikel amigurumis for dummies? Jag kan virka, jag är inte rädd!

Du får komma hit så kan vi ha en liten workshop. Fördelen med att borsta amigurmisen är att du säkert kan dölja smärre missöden under pälsen :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

[TrevorS]
8/21/09, 2:20 PM
#6

Va dumt att jag inte har kvar mina borstar till hund och katt, detta måste jag testa de blev ju hur söta som hellst. =)

Annons:
Imasy
9/1/09, 11:29 PM
#7

Tror ni det skulle funka att borsta med rent ullgarn?

Casiopeia
9/2/09, 2:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Ja, det går! Borstade en liten råtta (kattleksak) som var gjord av rent ullgarn och det blev väldigt bra. Nu hade jag ingen vidare borste utan använde en mjuk nagelborste så den blev inte jättelurvig- men hittar man en borste med stålpiggar blir det säkert jättebra.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Minicole
9/2/09, 7:40 PM
#9

Hurra! Hittade min gamla kattborste med stål borst! Rengord och testad och det blir hur bra som helst. Ska bara göra klart kropp så ska jag fota sen. Blev tvungen att göra en lika söt filur som den på bilden ^^

Casiopeia
9/3/09, 3:52 AM
#10

#9 Gjorde ett liknande fynd idag och blev jätteglad! Trodde jag hade gett bort min enda kattkarda ( eftersom den inte funkar så bra på min katts päls) och har letat efter en ny i olika butiker senast idag, till lagom pris. Men så letade jag efter huvudvärkstabletter i badrumslådorna förrut och hittade en till karda som jag glömt bort att jag hade! Liten, smidig och perfekt till amigurumis! Gissa om jag blev nöjd :-) Nu har jag suttit och borstat amigurumisar som en tok hela kvällen!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Animalfriend
9/3/09, 1:58 PM
#11

#10 Haha, ja det blir himla häftigt! Tänkte göra en också. Funderar på en lurvig kattunge, men har inte riktigt kommit fram till om det blir det än.

Karda finns här i alla fall (hehe, får låna kaninernas). =)

Casiopeia
9/3/09, 2:00 PM
#12

#11 kan du inte göra en angorakanin, i angoragran? Borstad med kaninborste? *ser det framför mig*

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Animalfriend
9/3/09, 2:02 PM
#13

#12 Haha, ja det hade allt varit något! :) Har dock inte angoragarn. Är befriad från att äga denna ruskigt pälsiga kanin också. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: