Annons:
Etikettttt-teknik-tips-o-trix
Läst 6170 ggr
Chrome
9/20/09, 7:27 PM

MIas popcornmaska

Jag har nu försökt att göra Mia´s popcornmaska men jag verkar inte fatta hur man gör hennes. Såg en film på YouTube och den var lite annorlunda.

MVH Agnes

Annons:
Aviendha
9/20/09, 7:32 PM
#1

Aha, inte sett den tror jag, kan du lägga upp videon här?

Chrome
9/20/09, 7:41 PM
#2

Har hon någon video på den? Jag menar den från boken Virka amigurumi.

MVH Agnes

Aviendha
9/20/09, 8:08 PM
#3

Ah, det var nog jag som läste för fort :) Såg "youtube" och tänkte per automatik att den fanns där med ;) Sorry!

Chrome
9/20/09, 8:13 PM
#4

HIttar inte den andra filmen men jag tror den fanns i något annat inlägg här på amigurumi

MVH Agnes

Juvela
11/29/09, 6:08 PM
#5

hittade ett klipp på youtube om hur man göra popcornmaskor.

Har inte Mias bok ännu (hoppas på den i julklapp) så vet inte om det är exakt såhär som hon gör i den… Men här finns en Bra beskrivning iaf Glad

[YlvaP]
11/29/09, 6:14 PM
#6

Just den filmen menade jag. :D

Annons:
Lakhja
11/30/09, 10:01 PM
#7

Nej, det är inte såhär Mia gör dom ^u^ Älskar hennes första bok och längtar tills den andra kommer ut 2010 :D

Aetlun
12/1/09, 2:15 PM
#8

Men gud vilket krångligt sätt att göra popkornmaskor på.

Vad är det för fel på Mia´s beskrivning i boken? Är precis så jag gör. =)

Var är det du hakar upp dig nånstans? Ska du göra exempelvis en pop3, gör du tre halv färdiga stolpar och sen drar du genom alla stolparna i slutet så det blir som en klump.

[YlvaP]
12/1/09, 2:22 PM
#9

Jag får inte till det för jag fattar inte vad hon menar. Blir olika varje gång. (Om det är någon som undrar så är det jag som är Chrome också.)

Aetlun
12/1/09, 2:33 PM
#10

Låt oss säga att du ska virka en pop3 maska.

Gör ett omslag och påbörja en vanlig stolpe. Istället för att göra de två genomdragningarna som krävs för att den ska bli klar - så gör du bara den första. (Där har du pop1) Därefter gör du ett nytt omslag och gör likadant en gång till. Du ska nu ha 3 öglor på virknålen. (pop2) För att avsluta så att det blir en pop3 gör du ett omslag till och gör om samma sak ytterligare en gång. Men skillnaden är nu att nu avslutar du hela maskan genom att göra sista genomdragningen för stolpe - fast genom alla 4 öglorna. Troligtvis hamnar buktningen inåt arbetet istället för mot dig, men tryck ut maskorna mot dig, så har du popkornmaskan där.

[YlvaP]
12/1/09, 2:59 PM
#11

Tack för hjälpen Aetlun det hjälpte mig. :D

Aetlun
12/1/09, 3:01 PM
#12

#11 XD Kul att hjälpa till. Hoppas inte beskrivningen var alltför luddig bara. ;)

[YlvaP]
12/1/09, 3:19 PM
#13

Nä det var nog bättre än den Mia förklarade.

Annons:
Lakhja
12/1/09, 4:59 PM
#14

Mia visar ju med bilder också, och då blir det mycket enklare att förstå ^^

Kramar,

/Maria ;3

[YlvaP]
12/1/09, 5:08 PM
#15

Nä jag förstod tyvärr inte allt ändå. Rynkar på näsan

Upp till toppen
Annons: