Annons:
Etikettinspiration
Läst 2268 ggr
Casiopeia
10/23/09, 2:23 AM

Inspirationshjälp :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har suttit hemma och varit sjuk ett par dagar, har haft väldigt tråkigt och ville virka något nytt men hade ingen inspiration. Så kom jag på att fråga min sambo om hjälp, han gillar att teckna så jag bad honom att rita en av de söta små robotarna han brukar göra. Det blev en perfekt skiss att utgå från!

Så nu håller jag på att virka en liten robot. Kul att virka efter någon annans design, fast jag har svårt att inte göra om den lite som jag själv vill ha den, så det är inte säkert att reslutatet blir så liktTungan ute.

Inspirerad blev jag i alla fall och det var ju huvudsaken! :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Annons:
ilkka
10/23/09, 2:27 PM
#1

Jag brukar också be min man som är duktig på att rita om inspiration! Det brukar bli något i stil med den du fick ritad… :) Dock oftast med betydligt fler detaljer. Han har inte riktigt insett hur mycket jobb det är med just dem. Samtidigt som de oftast gör en otrolig skillnad!

nettanberglund
10/23/09, 4:36 PM
#2

Så bra med en skiss som inspiration!

Kan man inte starta en speciell tävling eller bara utmaning (det måste ju inte vara något pris) där vi får en skiss liknande denna och så får alla som vill vara med tolka den fritt?

Just att den är svartvit ger ju utrymme för olika färgval och även för olika detaljer m.m. De som sysslar med scrapbooking har ju ofta en "månadens skiss" som man ska skapa efter, det här kunde bli något liknande.

Jag är kass på att rita, men kanske någon annan kan göra en skiss om ni tycker idén verkar kul?

Casiopeia
10/23/09, 5:35 PM
#3

#2 låter roligt!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Aviendha
10/27/09, 9:07 AM
#4

Åh, rolig idé att be sambon om skiss! Ruskigt söt robot var det iaf :)

Upp till toppen
Annons: