Annons:
Etikettmönstersökningar
Läst 3743 ggr
Aetlun
10/11/09, 12:56 AM

Taz?

Är det någon som har ett bra mönster på Taz ifrån Looney Tunes?

Min sambo älskar denna karaktär överallt annat (nästan mer än mig ^^, …) och jag har lovat att försöka knåpa ihop en taz till honom.

Jag har hållit på att virka bra länge, men har inte kommit till stadiet där jag känner mig varm i kläderna att prova på "fri hand" ännu, utan vill gärna ha ett mönster att luta mig mot.

/Therese

Annons:
Aviendha
10/11/09, 3:24 AM
#1

Åh, jag älskade Taz som liten! :) Om du finner ett mönster och gör honom vill jag mer än gärna se! :) Annars kan du ju testa att frihanda och blir det kasst så har du ju provat och kanske lärt dig något ;)

Aetlun
10/11/09, 3:28 AM
#2

haha. :)

Jo, det blir nog att jag får kasta mig ut i det okända vad gäller det här.

Jag har googlat i flera veckor nu, utan några resultat alls.

Tydligen har det sen tidigare funnits en mönsterbok borta i USA som ska ha haft bland annat taz med - MEN företaget som tryckt den verkar ha slutat helt med det så nu verkar den helt omöjlig att få tag i. *sucka*

Aviendha
10/11/09, 3:31 AM
#3

Googlade lite, fann att någon gjort honom, mönster osv orkade jag inte läsa om det fanns, trött men kanske kan det vara en start/inspiration?

Aetlun
10/11/09, 3:48 AM
#4

Den bilden hade jag faktiskt inte hittat sen tidigare - ger ju lite andra vinklar helt klart. =)

Bloggen är gammal, flera som bett om mönstret men uppenbarligen inte lyckats få det.

Jag får väl leta vidare och sen försöka mig på det själv helt enkelt.

monsterblom
10/19/09, 12:00 AM
#5

det stod att mönstret är från en bok där de flesta figurerna är med.
heter tydligen Looney Tunes Bugs and Pals to Crochet.

Aetlun
10/20/09, 1:19 PM
#6

#5

Jo, jag har letat högt och lågt efter den. Jag har sett den ute på e-bay vid ett tillfälle - men hade inte lust att betala 35US$ för den. :P Var en aning magstarkt för min ekonomi. Jag ska ju ha råd med garnet också.

Uppenbarligen har utgivaren slutat trycka just den broschyren. :(

Annons:
lilla-icka
10/31/12, 8:21 AM
#7

Mönster på Taz, Snurresprätt, Sylvester o Pip har jag om någon fortfarande är intresserade. Det är samma mönsterhäfte som ni skriver om ovan. Hojta till om det finns intresse så kan jag dela med mig av mönstret.

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

[Joanna76]
10/31/12, 11:57 AM
#8

Åååååå jag skulle vilja ha! Älskar Taz och Snurre

Linapina
10/31/12, 12:41 PM
#9

Har en kompis som gillar Pip så det mönstret hade varit jätteroligt att ha så kan jag göra en maskot till henne :)

Anena
10/31/12, 6:03 PM
#10

Jag har dom också, även om jag aldrig hunnit virka dom. Så mycket jag vill virka och så dumma händer som inte alltd vill som jag vill.

Perly
10/31/12, 10:49 PM
#11

http://www.etsy.com/listing/37278212/looney-tunes-english-crochet-pattern-pdf här finns det blandannat, har haft ett snarlikt mönster förut men de har blivit bortränsat från datorn dessvärre

Alltid Oavsett

Upp till toppen
Annons: