Annons:
Etikettalster
Läst 5373 ggr
fridolino
2009-12-30 23:14

Skallra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En skallra som jag gjorde och gav bort till grannens grabb. Jag virkade först handtaget mycket tätt och hårt och stoppade full med vadd så den är "hård". Längst ner i handtaget ligger en kula för att få den runda formen. Sedan högre upp ökade jag på för bollen till huvudet (fortfarande hårt) och innuti där la jag det gula ägget från kinder-överraskning som jag fyllde med lite plastpärlor. La många varv tejp runt ägget och placerade det i mitten av huvudbollen och la i mycket stoppning även här så det blev hårt. Satte på öron för att det skulle bli lite skoj.

Har gjort många olika skallror enligt samma princip men lite olika utföranden. Har inte bilder på alla men lägger ut fler om jag hittar :)

Annons:
[Saannis]
2010-01-01 16:53
#1

Tack för inspirationen, har själv funderat på att göra några skallror till mitt kommande barn. Lite roligt med egna skallror som ingen annan har :)

MsVilja
2010-01-01 18:29
#2

Jag har också knåpat ihop en skallra (egen design och mönster) till min dotter, en med bjällror och figur på båda sidor :)

skallra

Gummimonster
2010-01-01 18:39
#3

#2, jättesöt! kul ide med två sidor och färgövergången. ^^

fridolino
2010-01-01 20:19
#4

Ja, det är så roligt att virka något man kan ge bort och ge andra nöje av. Tänkte även göra en baby-mobil med små söta figurer att hänga i trådar för att ha över skötbordet till exempel.

[Saannis]
2010-01-01 22:31
#5

Du får jätte gärna visa resultatet sen på baby-mobil funderar själv på att göra en men vet inte riktigt hur jag ska få fast den sen hängandes.

Casiopeia
2010-01-02 02:19
#6

Jättefina skallror! Har också gjort skallror till mina syskonbarn, men tror inte jag har någon på bild dessvärre.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Annons:
Upp till toppen
Annons: