Annons:
Etikettinspiration
Läst 13259 ggr
Gummimonster
1/6/10, 10:16 PM

Virkade muffinsformar..?

Haha, som rubriken säger har jag en fråga om virkade muffinsformar (lite udda ämne, ja). Jag har nämligen hittat ett par muffins, eller cupcakes, på flickr som är helt underbara! (länken finns här) Om man tittar nog på formarna så ser man att de har "linjer" precis som på en riktig muffinsform. Det jag vill komma till är om någon vet hur man gör sådana ränder? Jag är sugen på att göra några muffins i stil med de här eftersom de var otroligt fina. ^^

Annons:
lilla-icka
1/6/10, 10:55 PM
#1

Ett sätt att få denna effekt är, om jag kommer i håg rätt från när jag virkade något dyligt, var att om man virkar "varannan" i enbart främre maskan och "varannan" i bakre så blir mönstret lite som linjer. (kom bara ihåg att få dessa över varandra varv efter varv).

Häls: lilla-icka

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

Pkarin42
1/6/10, 11:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej

Har ett mönster från Gourmet crochet med cupcakes, intresserad?

Bara jag får din mail får du bilder

Lycka till

Aviendha
1/6/10, 11:28 PM
#3

Inte en aning, men jag måste säga att de var underbara! Har aldrig gillat virkade bakverk - förr :)

[Saannis]
1/6/10, 11:40 PM
#4

#2 jag är också väldigt intresserad av mönstret till formarna. Min mejl är; sanna_carlos@hotmail.com

Gummimonster
1/6/10, 11:45 PM
#5

#2 det får du gärna göra ! ^^ mailen är anna.thomasdotter@gmail.com

#1, det låter ju bra :) tack för tipset ^^

Casiopeia
1/7/10, 12:07 AM
#6

Här kan man annars köpa mönstret till muffinsarna på flickr.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Annons:
Pkarin42
1/7/10, 12:44 PM
#7

Hon säljer ursöta katter med fiskben också.

promenixan
1/7/10, 1:33 PM
#8

Faktiskt har jag aldrig varit så mycket för virkade bakverk innan heller, men de där var ju gulliga och lite mer avancerade än de vanliga dammsugarna. Jag tar gärna mönstret om det är ok.

susanne-albertsson@hotmail.com

 Sajtvärd för mitt eget liv

TottsiGirl
1/8/10, 1:57 PM
#9

http://www.normalynn.info/freepatterns.html här finns oxå några gratis mönster på helt underbara små virkade muffins och bakelser :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

MajaL
1/8/10, 2:35 PM
#10

#6 Ser lite skumt ut. Kostar de verkligen 0kr?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

MajaL
1/8/10, 2:37 PM
#11

Haha, såg att priset stod i ena hörnet nu. =P Snarare en 50-lapp. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

mirrian
1/9/10, 3:25 PM
#12

Wow, vad inspirerande! Glad

DesignElwie
1/20/10, 2:45 AM
#13

Å vad fina! jag skulle oxå vilja ha det mönstret Skrattande

emma.umea@hotmail.com

Annons:
miisun-miranda
2/20/10, 9:06 AM
#14

Har sett/läst nånstans att man kan sticka formarna. Själv vill jag inte "blanda", ska testa mej fram Skrattande

Hatshepsut
2/20/10, 10:35 PM
#15

Känner att jag skulle behöva en liten paus i drakvirkandet… och en liten muffins skulle passa så himla bra!

Jag skulle också gärna vilja ha mönstret om det går bra!

iamhere@live.se

missmi
2/21/10, 10:09 PM
#16

Oj vilka fina!

Jag tar mer än gärna emot mönstret om jag får..

marie.johansson.wen@folkbildning.net

marie39
2/22/10, 9:45 AM
#17

#2

Smaskens.. man blir riktigt muffins sugen ;)  jag vill väldigt gärna ha mönstret :)

kak_smet@yahoo.se

Hatshepsut
2/22/10, 12:46 PM
#18

Mysteriet äntligen avslöjat!! Jag har funderat länge på hur man får till de där ränderna, men hur jag än provat har mina ränder hamnat "på sned"…

Enligt det här mönstret virkas de på sniskan redan från börjat - så klart!!!! (alltså inte i varv utan på rad, varje streck är en rad…)

Glad

Hatshepsut
2/22/10, 12:47 PM
#19

Åh, glömde det viktigaste; tusen tack för mönstret!! Här ska bakas muffins Skrattande

Upp till toppen
Annons: