Annons:
Etikettmaterial-verktyg-o-tillbehör
Läst 3028 ggr
lilla-ida
1/8/10, 7:28 PM

etsy?

Jag funderar på att beställa säkerhetsögon från en av säljarna på etsy, men förstår inte riktigt hur det fungerar.

Är det någon som har beställt därifrån och vet om det är säkert och hur det funkar med betalning, tull, skatt osv?

Annons:
Casiopeia
1/8/10, 7:39 PM
#1

Vilken säljare är det?

Jag har köpt från 6060 på etsy innan och betalade då genom paypal. Paypal är väldigt smdigt att skaffa om du inte redan har det- känns tryggt och säkert och då kan man betala till utlandet utan problem.

Frakten blev en del, men eftersom ögonen var så pass billiga blev det ändå lönsamt. Det finns ju alltid en risk att det fastnar i tullen, men jag tror den risken är väldigt liten- särskilt när det gäller så små paket. Jag har beställt en hel del småprylar från USA och det har aldrig varit några problem.

När jag beställde (för ett par år sedan) fanns det ju knappt några svenska webbutiker som sålde ögon, men idag finns det ju flera stycken så nu tycker jag inte det finns någon direkt anledning att handla från USA. (om du inte fastnat för något väldigt speciellt vill säga)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

lilla-ida
1/8/10, 7:51 PM
#2

Det är 6060 jag funderar på att köpa ifrån. Tycker de har mycket mer roligt än jag hittat här i sverige.

Tack för hjälpen :)

MajaL
1/10/10, 8:15 PM
#3

#0 och #2

Länk? Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Pysselkiisen
1/10/10, 8:32 PM
#4

http://www.etsy.com/shop/6060

Har oxå handlat från henne och rekommenderar det varmt! Vill man ha något speciellt, t.ex en annan mängd än det som funns upplagt så fixar hon det! Lätt att få kontakt med och snabb på att skicka iväg paket!

 

"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"

Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise

Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro

Min Fotoblogg: My Nikon and I

- medarbetare på Amigurumi iFokus -

MajaL
1/10/10, 8:49 PM
#5

#4 Härliga ögon. =) Jättefina saker. Får nog bli där nästa gång. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Upp till toppen
Annons: