Annons:
Etikettinspiration
Läst 3646 ggr
Gummimonster
2/11/10, 9:44 AM

Armar och ben.

Är det någon mer än jag som har problem med att göra armar och ben? Jag vet precis vad jag vill göra, men inte hur. Formerna vill inte bli rätt, så som jag har tänkt mig dem. Huvud, kropp, öron och allt annat går hur bra som helst. Sedan kommer de fula armarna och förstör allt. Någon som har tips på hur man kan göra?

Annons:
erkost
2/11/10, 11:21 AM
#1

 Hur vill du att armarna ska se ut? Det finns ju olika former, t.ex kan de ha som en kula till hand, eller bara vara raka.

 Beskriv ungefär hur du tänker dig så kanske jag eller någon annan kan hjälpa dig!

Gummimonster
2/11/10, 12:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Skissen har jag bifogat här.
Det jag har mest problem med är att benen blir för tjocka, så att det ser konstigt ut när man fäster dem.

RedPoison
2/12/10, 6:16 PM
#3

hmm, har du provat att virka en cirkel så stor som du vill ha "fotsulan" och sen virka ett varv i innerbågen hela varvet runt. och sen bara virka runt tills benet är långt nog? Glad

Gummimonster
2/13/10, 11:32 AM
#4

Mjo, jag får nog testa det. :) Tack så mycket för att ni hjälper till, förresten. Det är skönt att alltid ha någon att fråga. ^^

Casiopeia
2/13/10, 11:56 AM
#5

Du kan ju också prova att virka på lemmarna direkt på figuren. Det är ju en lite egen teknik, men den funkar för vissa och det gör ju att man kan styra övergången mellan kropp och arm/ben lite mer.

Annars tror jag stoppningen är rätt kritisk. T.ex är det lätt att stoppa för hårt upptill i armen så den står rakt ut istället för att hänga längs med sidan som på din skiss. Man får prova sig fram.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

SofiaSobeide
2/13/10, 3:41 PM
#6

Om du vill ha hängande armar och ej utstående får du vara försiktig med stoppningen, alltså inte stoppa för mycket. Det är mitt tips Glad. Med mycket fyllning får man lätt amigurumin som vill flyga sin väg Skrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: