Annons:
Etikettinspiration
Läst 2670 ggr
Nessie87
2/19/10, 7:37 AM

Varför virkning?

Varför virkar du? Vad är det bästa med virkning enligt dig?

Mina "argument":

- Endast en nål att hålla reda på/bära runt på = smidigt och flexibelt

- Kreativt

- Avslappnande/harmoniskt (när det går som man vill!)

- Kan göras hur enkelt eller hur avancerat som helst

- Man kan göra nyttiga saker och också enbart roliga saker

- Det är hyfsat lätt att multitaska, jag kan sitta hemma hos sambons morföräldrar med en virkning i handen utan att känna mig asocial =)

- Lätt att lära sig (jag lärde mig ju!)

- Underbart kul att botanisera bland garner

- Alla roliga tillbehör som ögon och nosar etc

- Självförverkligande (vet inte riktigt vad jag menar men det känns rätt att skriva med det…)

Annons:
Trancemission
2/19/10, 9:31 AM
#1

Jag virkar eftersom min symaskin gick sönder så jag var "tvungen" att lära mig något annat och det kunde ju lika gärna ha varit stickning, men det blev virkning eftersom jag tyckte det verkade enklare. ^^

Aviendha
2/19/10, 12:41 PM
#2

Jag älskar bredden som finns inom virkningen. Det är superenkelt att lära sig, och du kan med hjälp av några få maskor göra en jättefin figur (vilket känns ruskigt bra som nybörjare) men du kan alltid avancera. Det finns inga gränser :)

Men framförallt är det resultaten jag älskar, det går ju att få fram i princip vad som hellst :)

illernettan
2/19/10, 4:35 PM
#3

Jag instämmer med föregående skrivare. Du kan göra många enkla saker för att sedan vilja gå vidare till mer avancerade.

För mig har virkandet hjälpt till att koncentrationen har höjts vilket är jättekul. Än så länge kan jag inte prata och virka samtidigt men det kommer.

Min inspiration har börjat så smått att titta fram. Har börjat med lite andra saker också.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Aviendha
2/19/10, 8:44 PM
#4

Jo, en jäteviktig sak med (hur kunde jag glömma? Skäms)

Kreativiteten. Älskar att skapa, pyssla, klura ut och lösa små problem. Med virkning är det så enkelt att testa sig fram. Billigt garn finns som man kan testa i och kasta om man inte gillar resultatet. Eller så repar man upp helt enkelt :)

Men just att få vara kreativ, att skapa och att söka inspiration och få det att kopplas ihop med det praktiska. Det är kul! Så jo, jag kan hålla med på #1 självförverkligande :)

erkost
2/20/10, 2:41 PM
#5

 Jag älskar att skapa, men med fyra barn i huset kan man inte ta fram något som måste ligga framme och torka någonstans (inte med mina fyra barn i huset i alla fall). Men en virkning är lätt att ta fram och att ta undan, och jag kan skapa nästan vad som helst, bara jag blir lite duktigare. Kan man inte komma på så finns det mönster. Så mitt svar blir:

- Lätt att ta fram och plocka undan

- Billligt

- Man kan göra vad som helst

- Avkoppling

- Jag får skapa!

horthensia
2/21/10, 1:27 AM
#6

för mig är storleken jätteviktig, en virkning är så lätt att ta med sig, jag virkar ofta på tunnelbanan!

Annons:
Bella-R
2/25/10, 5:00 PM
#7

Kan inte annat än hålla med er andra.

Virkning rules :D

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Upp till toppen
Annons: