Annons:
Etikettmönsteröversättning
Läst 2236 ggr
[Saannis]
7/4/10, 5:29 PM

Hjälp med det sista

Jag håller på att virka en av de största amigurumi figur hittills och har endast ett par ögon kvar att göra.

Finns det någon vänlig person som hade velat översätta mönstret nedan till mig?

----------------------------------------------------------

Eyes - 5ch no ring

1. Rd: sc in next 3sc, sc in next 2sc, 3sc in last ch (working on opposite side of ch) sc in next 2sc, 1sl-st.

2 Rd: (2sc in next sc) 3 times, sc in next 2sc, (2sc in next sc), 3 times, sc in next 2sc, 1sl-st.

3. Rd: 1sc, (2sc in next sc) 4times, sc in next 4sc, (2sc in next sc) 4 times, sc in next 3sc, 1sl-st

Change colour to brown

4 Rd: sl-st in next 2sts (2sc in next sc) 4 times, sl-st in next 2sts, fasten off

Annons:
[Saannis]
7/6/10, 3:59 PM
#1

Skulle bli jätte glad om någon hade velat förklara hur jag ska göra. Denna amigurumi har jag hållt på sedan februari emellanåt när tiden har funnit. Nu är alla delarna färdig virkad förutom ögonen.

När hela figuren är färdig hade jag tänkt visa upp den för er här.

atraxy
7/6/10, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag provade att virka den och fick till denna formen, stämmer den med hur det ska se ut? (Tog dom första bästa garnerna jag fick tag i därav det omatchande färgvalen. Ursäkta bildkvalitén också =P)

Jag virkade det så här:

5 lm utan att sätta ihop till en ring

v1. hoppa över 1 lm och börja virka i den andra lm, fm i 3 lm, 2 fm i sista lm, virka nu på motsatt sida av lm, 3fm i 1 lm, fm i dom 2 sista lm, avsluta med sm i första m

v2. (2fm i fm) 3 ggr, 2 fm, (2 fm i fm) 3 ggr, 2 fm, avsluta med 1 sm

v3. 1 fm, (2 fm i fm) 4 ggr, 4 fm, (2 fm i fm) 4 ggr, 3 fm, avsluta med 1 sm

Byta till brun färg

v4. 2 sm, (2 fm i fm) 4 ggr, 2 sm, avsluta

Vet inte om detta blir rätt eller fel men om det är fel så hoppas jag att det kanske hjälper dig att själv lista ut hur du ska göra. Glad

[Saannis]
7/7/10, 10:42 AM
#3

Du fick till den väldigt bra :) Precis så som bilden är ska ögat bli, en del av det ;) Det jag inte riktigt fatta är hur jag virkar det på motsatt sida av lm?

atraxy
7/7/10, 4:38 PM
#4

Blir nyfiken nu på vad tusan det ska bli för en figur, ser fram emot att se den klar. =)

Det är svårt att förklara i ord men jag ska försöka. :P När du har virkat på ena sidan så istället för att vända som man ju brukar så fortsätter du bara virka i en u-sväng och sedan tillbaka på andra sidan. Hoppas du förstår hur jag menar. =)

[Saannis]
7/9/10, 9:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Efter många om och men så lyckades jag tills slut får kläm på usvängen och få till det riktigt bra med ögonen.

Figuren kommer inom några dagar att presenteras i en ny tråd här på forumet :)

atraxy
7/9/10, 3:27 PM
#6

Va kul att du fick ihop det till slut! Nu ser jag hur det hela hänger ihopa, blev lite konfunderad på hur den skulle bli ett öga när jag hade virkat klart den. Ser fram emot att se hela figuren! =)

Annons:
Upp till toppen
Annons: