Annons:
Etikettmönsteröversättning
Läst 4072 ggr
Flodmark
2/4/11, 7:56 PM

Hjälp med översättning

Hej!

Någon som är en hejare på att översätta kan gärna få hjälpa mig lite.

Virkar just nu slutet på frambenen på Beth Doherty's "fawn" och förstår inte riktigt vad som händer här :)

Rnd 27: Sc in next 4 sts, (invdec over next 2 sts) 3x, sc in next 9 sts: 16 sts. Fasten off color B. Switch to color A. Work over end of B during row 1. Place working yarn loop on a locking stitch marker.

Row 1: Sc in next 5 sts. Turn with no ch. Pinch leg shut.

Row 2: Sc in next 7 sts trough both thicknesses. Because you did not ch, the turn will be tight. To make this easier, sk the last st of row 1. Turn with no ch

Row 3: Sk first st, sc in next 4 sts, sc2tog.

 

Kika in på min blogg!

Annons:
Flodmark
2/8/11, 1:18 AM
#1

Skulle så gärna vilja fortsätta :)

 

Kika in på min blogg!

lilla-icka
2/8/11, 8:42 AM
#2

Skulle gärna vilja hjälpa dig, men jag har aldrig stött på indec någon gång så jag vet inte vad det betyder.. Ska försöka lista ut det genom lite googlande om ingen annan redan vet det…

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

Chalin3
2/8/11, 11:31 AM
#3

Jag tro jag kan hjälpa till

Det betyder invisible decrese.

Osynlig minskning. Jag använder mig nästan altid av detta, utom när det gäller att virka ihop två delar. Har fått lära mig att minska så i fastmaskor redan när jag började virka som liten.

Har sett andra minskningar i böcker, vanligast brukar vara att man gör ett genom drag i två maskor och sedan fm med tre omslag.

Den osynliga görs genom att bara använda främre maskbågen på båda maskorna som det ska minskas över. Börja precis som en vanlig maska genom främre bågen men gör inget omslag utan gör istället likadant med nästa maska. Då har du bägge de främrebågarna på nålen, gör ett omslag och dra igenm bägge två. gör ett omslag och dra igenom resten. Det blir mer som en vanlig fm och minskningen syns inte….

Hoppas du förstod min besrvining….

Flodmark
2/8/11, 2:17 PM
#4

Tog kanske med lite mer från beskrivningen än vad jag skulle. Visste inte om ni behövde mer för att förstå vad jag menade.

Indec har jag virkat med hela tiden. Blir kanonfint.

Det jag fastnat i är: "Work over end of B during row 1. Place working yarn loop on a locking stitch marker."

Beställde boken med mönstret i, kanske finns nån bildförklaring i den. Träligt när man fastnar och inte kan fortsätta :)

Tack i alla fall!

 

Kika in på min blogg!

lilla-icka
2/8/11, 2:53 PM
#5

"Work over end of B during row 1."  Betyder iaf att du ska virka över änden av färg B, dvs låta den löpa med så att den "fästs" i arbetet.

"Place working yarn loop on a locking stitch marker." Vet jag dock inte vad menas med.

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

mirjahmia
2/8/11, 6:15 PM
#6

Min tanke med "Place working yarn loop on a locking stitch marker." är att man ska sätta en maskmarkör i maskan så att den inte far när man stoppar benet.

 

 

"Bättre att fråga och verka dum,

än att inte våga och förbli det."

 

~ CottonCandyCrochet ~

Annons:
Flodmark
2/8/11, 8:36 PM
#7

Åh, tack alla godingar!

Nu ska jag försöka mig på det igen.

Tusen tack :)

 

Kika in på min blogg!

Upp till toppen
Annons: