Annons:
Etikettinspiration
Läst 9063 ggr
Pysselkiisen
2/23/11, 2:11 PM

Ditt drömprojekt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror att vi alla har ett drömprojekt, något som vi skulle vilja göra nån dag. Kanske vill man lära sig mer innan man vågar sig på det? Eller så kan det vara att man ännu inte hittat det perfekta mönstret? Några gör ju sina egna mönster så kanske kan det vara så att man inte riktigt bestämt hur det ska se ut ännu. Någon kanske redan har gjort sitt drömprojekt?

Här kan vi berätta om möjliga (och omöjliga?) drömprojekt!

Själv skulle jag vilja göra en stor amigurumikatt, den ska vara i naturlig storlek och bli ett porträtt av en av mina katter. Vem vet, kanske gör jag detta nån dag!

Vad drömmer du om att få göra?

 

"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"

Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise

Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro

Min Fotoblogg: My Nikon and I

- medarbetare på Amigurumi iFokus -

Annons:
majkatt
2/23/11, 2:26 PM
#1

Skulle verkligen vilja göra en stor drake, jag har mönster men vet inte riktigt vad jag ska ha för garn. Sen vet jag inte riktigt när jag ska ha tid, min pojk på 7 månader är som fastklistrad på mig. Det blir nog tillfälle att göra en snart.

Taci
2/23/11, 8:39 PM
#2

Jag ska någon gång göra något riktigt stort, i storlek med en katt eller något större. Vad vet jag inte riktigt, men något extremt gulligt, gärna med rosa o lila, o vääääärldens mjukaste garn :))

Maj-
2/25/11, 5:46 PM
#3

Jag skulle så gärna vilja göra en ragnarök-drake, men med tanke på att jag inte gjort en amigurumi större än 10 cm så är det inte så troligt att jag skulle klara de vid tillfället, mitt tålamod är inte heler särskillt stort. Men en dag, då…! :D

[Saannis]
2/25/11, 6:45 PM
#4

Jag har ett drömprojekt att vilja göra ett dockhus åt amigurmi figurerna som skall vara möblerat. Allting virkat såklart :)

Tror att båda töserna hade uppskattat projektet!

EnGalenHest
2/26/11, 12:44 PM
#5

Mitt drömprojekt… Hmm… Det skulle nog vara en stor häst med sadel och träns på. (avtagbart)

Nibu
2/26/11, 3:58 PM
#6

skulle vilja göra en lemur men måste först komma över min motvilja att virka i svart, tycker att det är så hopplöst att se maskorna i den färgenObestämd

välkommen att titta in till mina gurumisars egen lilla hörna

http://amigurumilandet.blogspot.com/

Annons:
bandgren
2/26/11, 6:54 PM
#7

Mitt drömprojekt just nu är att göra lemuren som är med i disneys nya film trassel! Tror dock inte jag fixar att hitta på ett eget mönster på honom haha

mirjahmia
2/27/11, 1:46 PM
#8

Jag skulle vilja virka discworld-sköldpaddan med tillhörande elefanter och en disk som är sjukt detaljerad med broderier osv. Vet en tjej som gjort det och jag SKA nångång, men inte nu.. Haha :)

 

 

"Bättre att fråga och verka dum,

än att inte våga och förbli det."

 

~ CottonCandyCrochet ~

lilla-icka
2/27/11, 4:19 PM
#9

Jag skulle vilja virka Scrat från Ice Age, gillar Gudruns men hon vill inte dela med sig av det mönstret, iof har jag inte frågat, man kanske får om man frågar riktigt, riktigt snällt…

Ett annat projekt jag skulle vilja ge mig in på är Gudruns graldrake.

Men mitt största drömprojekt är väl egentligen att få min amigurumimönsterbok publicerad och ut i bokhandeln.

Tyst

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

bandgren
2/28/11, 8:13 AM
#10

hahaha såg nu att jag hade skrivit lemur i mitt tidigare inlägg jag menade en kameleont XD

nakenkatt
3/1/11, 12:22 AM
#11

Då skulle jag vilja virka min katt som är en sphynx och helt underbar,köper en till i April då har jag en vit och en svart.

nakenkatt
3/1/11, 12:23 AM
#12

Jag kommer att vara i bokhandeln den dagen din bok kommer ut lillicka.

KastKatt
10/16/11, 4:13 PM
#13

Har börjat med mitt drömprojekt! En frivirak aardvarks om ska bli min maskot som just nu är halvfärdig :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
mialycktman
10/16/11, 5:05 PM
#14

Alla vännerna i sjumila skogen skulle jag vilja göra……..

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Sagaaa
10/16/11, 5:53 PM
#15

Skulle vilja göra en samling (typ 20 st) av typ 30 cm HELLO KITTY och MIFFY, med massa fina kläder och tillbehör.

Det gör jag nog nån dag, kanske börjar redan nästa vecka, lär ju ta ett tag så de e bara o börja ;)

//Sagaaa

Namiko
10/16/11, 11:19 PM
#16

Jag har redan börjat på mitt drömprojekt, amigurumiartists Triple X och även om jag tycker att jag har virkat massor så är det långt kvar (det blev inte bättre av att min naprapat nästan gav mig virkförbud). Har förhoppningar på att jag ska bli klar till sommaren men det känns osm att det kan ta längre tid än så.

Sen i framtiden så skulle jag vilja virka något stort på frihand, jag har bara inte bestämt mig för vad än. Kanske nåt djur i naturlig storlek. Men det dröjer länge så jag har gott om tid på mig att komma på vad det ska bli.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

ettlitetalias
10/16/11, 11:30 PM
#17

Jag har ett drömprojekt som jag ska börja på om ett tag. En serie med anatomiskt korrekta djur i naturlig storlek. Så verklighetstrogna som möjligt!

Upp till toppen
Annons: