Annons:
Etikettmedlems-presentationer-och-bloggar
Läst 2282 ggr
Sweelin
2011-07-16 20:52

Min första amigurumi!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan jag är nu på detta forum samt på att virka ^^

Jag heter Elin och är 18 år från Sundsvall, har inget kunnande alls när det gäller virka, sy, sticka osv… MEN så har jag nu fastnat för intresset att göra amigurumisar, eftersom dom är sååå fina och så söta! En dag kanske jag blir lika duktiga som ni Flört

Här är då min första amigurumi, blev inte riktigt som jag hade tänkt men gjorde mitt bästa Skrattande

Han heter Svante och är från planeten Mars, så nu är han på besök men har just fastnat i kattens våld, så han kommer inte hem Flört

Har ni några tips på hur man gör ögon, fäster kroppsdelar osv så hade jag varit väldigt tacksam för tips eftersom jag har ingen aning om hur man gör Skrattande

Mvh Elin

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
moeder
2011-07-16 22:03
#1

Fin! Betydligt bättre virkning än min första… Visst var det roligt! Det finns hur många mönster som helst att hitta på nätet (och dessutom böcker man kan köpa) - och när du sedan vill gå vidare till engelska mönster så finns det ännu fler.

Ögon brukar jag oftast brodera, men det finns också säkerhetsögon att köpa som fäster innan huvudet är helt färdigt.

Lilla-icka som driver denna sajt, och hennes Medarbetare, är väldigt duktiga så av dem och andra som skriver här kommer du att få bra svar när du frågar! Läs gärna månadsbreven (fästa längst upp), där står också mycket bra.

Vad blir din nästa?

Sweelin
2011-07-16 22:12
#2

#1 Tack Skrattande Håller redan på att bråka med min andra amigurumi nu ^^ Ska bli en svart katt som den rackare vi har här hemma Skrattande

Jag har redan frågat lite på min andra tråd, och jag tycker att ni alla är superduktiga Glad

Kram!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

dagenskreativa
2011-07-16 22:33
#3

Tycker att den blev charmig:) Min första amigurumi var inte mycket för världen:P men övning ger färdighet:)

Jag brukar virka, brodera eller att använda pärlor till ögon. Ska de ges till småbarn är det bäst att brodera (även om säkerhetsögon också funkar.)

Sweelin
2011-07-16 23:56
#4

#3 Aha vad nice Glad

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Upp till toppen
Annons: