Annons:
Etikettttt-teknik-tips-o-trix
Läst 3935 ggr
Musiken
2010-11-17, 22:27

Virka "baklanges"?

Behover tips pa hur man virkar "baklanges"! Har virkat ett oga dar "avigsidan" formar ett monster som jag verkligen gillar, och vill nu ha samma monster pa det andra ogat - men spegelvant. Har forsokt virka vanligt, men da lutar ogonfransarna at fel hall, och de ser sneda ut da det blir att jag gar runt nastan ett helt extra varv jamfort med det andra ogat.

Jag har forsokt rita hur jag menar.

Det stora ogat till vanster ar sa som det forsta ser ut. Har ritat ut i vilken riktning jag virkat.

Det stora ogat till hoger ar sa som jag vill att det andra ska se ut. Spiralen i cirkeln gar alltsa at andra hallet. "Baklanges".

Det lilla ogat ar sa som det blir nar jag forsoker gora likadant som det forsta ogat, men med ett extra halvt varv runt. Det blir storre, samt att ogonfransarna lutar at fel hall.

Blir det ratt om jag lar mig virka vansterhant tro?

Annons:
Pysselkiisen
2010-11-17, 23:04

Hmm klurigt. Tror nog på idén att prova virka med vänster hand istället. Hoppas du löser det och berätta gärna hur det går!

"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"

Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise

Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro

Min Fotoblogg: My Nikon and I

- medarbetare på Amigurumi iFokus -

Nooon2
2010-11-18, 10:15

Knepigt att virka men "fel" hand… kan det hjälpa om du på något sätt riggar en spegel som du tittar i när du virkar? … så kanske din hjärna kan hjälpa din ovana hand att virka rätt?… när det likson ser rätt ut i spegeln?
Jag ska också följa detta med intresse. Rapportera jättegärna hur det gick.

Musiken
2010-12-05, 13:35

Det blev inget vidare det dar med att virka baklanges. Lyckades hitta hur jag skulle gora, men att fa det lika hart och jamnt virkat var ett evighetsprojekt, sa jag gav upp :P Det ar nagot jag ska ova pa dock infor framtiden!

Helt tokigt blev resultatet inte anda dock :)

majkatt
2010-12-05, 14:10

jättefin

Upp till toppen
Annons: