Annons:
Etikettinspiration
Läst 4281 ggr
[poppen]
9/2/09, 4:56 PM

Virka läskigt söta figurer på svenska!

Jag vet inte om ni vet av det men Virka läskigt söta figurer kommer snart på svenska!

Adlibris

Annons:
[poppen]
9/2/09, 4:57 PM
#1

 Glad

TottsiGirl
9/2/09, 8:44 PM
#2

Spännande :) den måste man ju kolla in :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Casiopeia
9/3/09, 3:54 AM
#3

Åh vad roligt! Har fingrat lite på den engelska varianten i bokhandeln redan och dom är ju väldans läckra. Mer svenska amigurumimönster åt folket!Skrattande

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

[veralera]
9/30/09, 8:17 PM
#4

Jag har redan övertalat biblioteket jag jobbade på innan jag blev mammaledig(malmö stadsbibiliotek) att köpa in den haha! xD

Aviendha
9/30/09, 9:05 PM
#5

De är jättesöta och det är riktigt bra instruktioner (iaf i den egnelska) :) Däremot så blir det kanske lite trist att virka samma bas hela tiden, men den är ju ett såntdär ex som man verkligen vill ha på hyllan bara för att ;)

Minicole
9/30/09, 9:33 PM
#6

Men. Nu Fattar jag ingenting. Jag har den ju redan på svenska!§ Hur kan det gå ihop sig. Fick den før en dryg vecka sen. Mamma hade køpt den i Sthlm i nån fantasybutik tror jag. Hmmm. Skumt. Men den ær sjukt søt. Vældig enkla mønster men søta som bara den.

Annons:
[poppen]
9/30/09, 9:37 PM
#7

#6 men jag skrev det här inlägget för längesen

Minicole
9/30/09, 9:53 PM
#8

Ok. Då førstår jag lite bættre^^

Linn
10/2/09, 11:55 PM
#9

lånade denna boken idag på biblioteket :) den kom in helt ny igår.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

kattkompaniets
10/3/09, 8:50 AM
#10

kul

potte
3/11/10, 4:45 PM
#11

Hej
Jag har just färdigställt mitt första virk-projekt någonsin, och det är djävulen ifrån den här boken. Iofs ser den mer ut som en röd katt än en djävul, men det tycker jag den gör även på bilden i boken. Glad

Är det nån här som har fått till huvudena så som det är tänkt? Jag lyckades inte, utan fick köra den alternativa varianten utan 1lm i början och 1sm i slutet av varje varv. Det funkade helt bra, men jag skulle ändå vilja förstå hur författaren har tänkt. Alla varv, förutom de sista, börjar med 1lm och sen 1fm i samma maska, och avslutas med 1sm. När jag gjorde så som jag tror att hon menar så blev det som att huvudet fick ett hörn just där. Inget snyggt alls.

potte
3/11/10, 10:04 PM
#12

Nu har jag upptäckt att jag visst gjorde smygmaskorna på fel sätt. Så nu när jag har lärt mig göra smygmaskor som man ska provade jag igen, men jag får ändå inte riktigt till huvudet helt bra. Vad betyder det egentligen att man ska göra 1 luftmaska och sen 1 fast maska i samma maska? Samma maska som vad? När jag markerar var varven börjar och sen räknar maskorna så blir det att jag med den fasta maskan i början av varven måste hoppa över en maska i föregånde varv. Om ni fattar. I så fall skulle 1 fm i samma maska betyda samma maska som i förra varvet. Jag gjorde ett huvud med den metoden, men när jag var klar så satt öppningshålet inte i centrum utan lite vid sidan av, och det kan väl inte vara meningen. Finns det nån som kan förstå vad jag gör för fel? Antagligen är det nåt med den här "1fm i samma maska".

potte
3/11/10, 10:58 PM
#13

Jag hittade lösningen på problemet på
NeedleNoodles.com. Det verkar vara författarens egen sida. Där kan man också läsa fördjupade beskrivningar av vanliga problem i bokens mönster, och även hitta mönster på några extra figurer. Super

Annons:
[BellaO]
3/12/10, 10:07 AM
#14

tyckte jag såg den på bokmässan i höstas, grymt söta:3

Amertista
3/12/10, 2:18 PM
#15

men jag har haft den där sen den släpptes och den är på svenska Obestämd

MajaL
3/12/10, 7:43 PM
#16

Säger som #15

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Upp till toppen
Annons: