Annons:
Etikettinspiration
Läst 2572 ggr
illernettan
2009-11-13 15:42

I onsdags kom den!

För en tid sedan beställde jag Mia Bengtssons Virka amigurumi. Har väntat med spänning varje dag vid postlådan.

Så i onsdags dök boken upp och inspirationen bara dök upp. Kände genast att det här var något för mig. Min kompis blev lika tokig. Så efter en stunds diskuterande så bar det iväg till stan och närmaste garnbutik.

När vi kom in i butiken kändes det lite som på julafton. Vilka mängder av garn, vilka vackra färger, vilka skulle vi välja? Det tog en liten stund men sedan hade vi valt garner, virknål och lite annat. Hem bar det.

Häller ut allting på bordet och vi sätter igång. Snacka om att glömma både tid och rum. Det var längesen jag kunde gå upp i något och bara känna ren glädje. Det var jättekul.

Så nu har det blivit både huvud och kropp till en mus. Fast, ska sanningen fram, så ser det mer ut som en utomjordning Glad. Fast det gör inget.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Annons:
sateku
2009-11-13 16:41
#1

Skoj! :-D

Mitt allra första projekt var en liten "kanin" som egentligen ser ut som skit, men jag blir SÅ glad varje gång jag ser den för dels minns jag genast hur oerhört kul jag hade när jag gjorde den och dels ser man ju hur snabbt man faktiskt blir bättre på att virka. :)

Här är den om ni vill skratta lite: kanin

Casiopeia
2009-11-13 17:16
#2

Välkommen som medmissbrukare! :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

illernettan
2009-11-14 11:15
#3

#1 Oj vad mycket fint du har gjort. Ska försöka låta bli att få prestationångest Glad.

#2 Tack så mycket.

Har nu gjort både kropp och huvud i det blåa garnet. Har ingen fyllning och är osäker på hur den ska sättas ihop. Men till veckan kommer min kompis tillbaka och förhoppningsvis kunde hon ta med fyllning. Då kommer vi nog att sitta länge och pyssla och det ska bli så kul.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Upp till toppen
Annons: