Annons:
Etikettamigurumisar-mönster
Läst 4208 ggr
CamillaS
10/16/14, 7:20 PM

Nån som kan hjälpa mig?

Jag ska göra en liten blomma efter detta mönster men jag får inte ihop det, speciellt den fetmarkerade raden. 🤔

ROSA BLOMMA
Lägg upp 6 lm och slut till en ring.
Varv 1: 6 lm = 1 st + 3 lm (2 st i ringen, 3 lm) x 4, 1 st i ringen, 1 sm i lmb = 5 lmb med 2 st mellan varje
Varv 2: 1 fm, 1 hst, 1 st, 1 dubbelstolpe, virka 3 lm, 1 fm i andra lm nålen och 1 fm i tredje lm från nålen,
1 dubbelstolpe, 1 st, 1 hst, 1 fm i varje lmb
Avsluta med 1 sm i första fm
Ta av garnet.

Annons:
VildaVittra
10/16/14, 7:28 PM
#1

Har du en bild på hur det ska se ut? Jag har lättare att tolka mönster genom att se det färdiga alstret.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

CamillaS
10/16/14, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här har du en liten bild. :)

VildaVittra
10/16/14, 7:40 PM
#3

Aha, du ska alltså virka en ring först, sedan göra 6 luftmaskor (3 av dom är nämligen en "stolpe") sedan fortsätta runt med 2 stolpar och 3 luftmaskor tills dess att du kommit fram till den falska stolpen och göra en stolpe precis bredvid den så det ser ut som två stolpar tillsammans och fästa ihop dom med en smygmaska. .

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

CamillaS
10/16/14, 7:58 PM
#4

#3 Tack för hjälpen får se om jag får ihop det nu.😃

CamillaS
10/16/14, 8:22 PM
#5

Nja får fortfarande inte ihop det. Fastnar efter att att jag gjort 6 lm, vart är det jag ska göra stolpen? I lm kedjan eller?

VildaVittra
10/16/14, 8:28 PM
#6

Du gör omslag om luftmaskeringen dvs plockar upp tråden genom det stora hålet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Pialinn
10/22/14, 4:12 PM
#7

Du ska virka 6 lm och sluta dem med en smygmaska i första lm. Då får du en ring. I den ska du sedan virka 2 stolpar med 3 lm mellan, så du får 5 stolpgrupper.

Eftersom man måste "komma upp i höjd" räknas de 3 första lm som 1 stolpe. Därför blir det i slutet 1 stolpe innan du virkar en sm för att sluta varvet.

Här finns bilder hur du gör första ringen

http://www.dummies.com/how-to/content/crocheting-in-circles.html

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Pialinn
10/22/14, 4:18 PM
#8

Här kanske hittar du en video som visar ungefär det du vill virka.

http://www.garnstudio.com/lang/se/video.php?sort=2&thumbnails=on&categoryid=2

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: