Annons:
Etikettaktiviteter
Läst 3471 ggr
LinaLj
2013-12-13 09:44

Julklappar?

Har ni valt att virka några julklappar i år? Själv har jag snöat in på stickade vantar. Så inget virkat i paketen i år för ovanlighetens skull.

Annons:
Linapina
2013-12-17 09:06
#1

Den obligatoriska hundleksaken är givetvis virkad (den stora rosa fågeln jag visat tidigare). Sen blir det ett par stickade pannband i julklapp. Och minionen Tim (som jag också visat tidigare) var också en julklapp.

Sedan har jag gjort virkade glassar och ett virkat pepparkakshus åt en arbetskamrat som hon i sin tur ska ge bort.

Så jag måste nog svara ja på din fråga 🙂

virkfantomen
2013-12-17 12:51
#2

Nyckelringar med ugglor och cupcake och ett mobilfodral har jag hunnit med att göra som julklappar i år.

Amigurumi - Virkade små glädjespridare.

http://virkfantomen.blogg.se/

Caspia
2013-12-17 20:59
#3

Jag har virkat bl a mössor, grytlappar, handdukar och en disktrasa (men kan man ge bort det? Hur kul är det att få en disktrasa i julklapp?). Det blir dock bara två amigurumi-julklappar, två hundar. En schnauzer och en chihuahua.

Envishet och drömmar

LinaLj
2013-12-17 21:22
#4

Vad roligt att det blir hemgjorda klappar under granen runt om i landet 🙂.

#3 Man kan absolut ge disktrasor i julklapp. Jag brukar får en "bra att ha låda" i julklapp av min mamma varje år. I lådan finns massor av småsaker som man behöver i hemmet. Söta servetter, roliga disktrasor, diskborstar, hemgjorda tvättlappar och ofta några små hushållsverktyg som jag meddelat att jag behöver typ potatisskalare och rivjärns osv.

Det är en av mina favorit julklappar varje år. Alltid lika spännande att se vad som finns i lådan och så slipper jag köpa sådana saker (mer pengar till garn 😉)

MammaMatuszewski
2013-12-19 06:18
#5

Jag köpte ett mönster på en amigurumi-julkrubba och har gjort den som en adventskalender till min son. Övriga mjuka klappar är Halsduk (stickad) till maken resp sonen samt en virkad sjal till min mormor på snart 90 år.

LinaLj
2013-12-19 08:16
#6

#5 Vad kul med en virkad julkrubba. Jag har sett mönster på dem och tyckt att de ser riktigt gulliga ut och roliga att göra. Men eftersom jag inte är kristen så har det inte blivit av att jag gjort dem.

Annons:
Upp till toppen
Annons: