Annons:
Etikettmaterial-verktyg-o-tillbehör
Läst 3491 ggr
nakenkatt
2013-10-27 20:00

virka på flygplanet

ska flyga till Karibien i vinter och det tar lång tid,många timmar.jag funderar på om man får ta med en virknål i handbagaget,vad tror ni??är det någon som har gjort det?har också funderat på om de lyser bagaget,hur det skulle vara med virknål i trä?? min man tror ej det går utan att det räknas som ett vasst föremål.Har ni några erfarenheter av detta,vore jag tacksam för svar.

Annons:
[Kavring]
2013-10-27 22:37
#1

Japp, helt ok att ha med sig. Dock ej ok med stora saxar, dvs större än en nagelsax kan man väl säga för att va helt säker. Jobbar i säkerhetskontrollen på arlanda, så jobbar med detta varje dag - så jag är en ganska tillförlitlig källa. :) Allt bagage röntgas såklart, även det incheckade men det är som sagt inga problem med virknålar.

nakenkatt
2013-10-28 08:22
#2

tack vad glad jag blir.Då törs jag ta med ett nystan garn och en virknål i handbagaget.Vilken tur,inte visste jag vi hade folk som jobbade på Arlanda här på forumet.Ibland har man tur!!!!!

TottsiGirl
2013-10-28 09:25
#3

Virkade när ja flög till Grekland i somras fungerade kalas..Perfekt flygsysselsättning :)  Däremot vet jag att när ja flög från bryssel för något år sedan så hade dom ett stort kryss över stickor och virknålar i sin säkerhetskontroll.. Så kanske är de olika från land till land vad som tillåts?

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[Kavring]
2013-11-04 23:33
#4

Hej igen! Ja det är olika från land till land vad som tillåts, men de större reglerna om vätska och vassa föremål som sax och kniv är oftast rättså likadana. Om man vill ta med sig nåt man känner på sig är lite udda - chansa inte! Checka istället in bagaget, det är enklast för Dig som passagerare. Men FRÅN Sverige är alltså virknålar helt ok!

nakenkatt
2013-11-06 08:29
#5

#4 Tack,det låter toppen.

Upp till toppen
Annons: