Annons:
Etikettamigurumisar-alster
Läst 1917 ggr
nakenkatt
8/22/13, 2:13 PM

totalstopp för bläckfiskar

var inne på sajten textilhantverk nyss.Där finns ett inlägg,och en länk till en tidning som skriver om bläckfiskarna.De är nu tydligen förbjudna då de utgör en hälsorisk.Synd för alla som lagt ner mycket arbete.Men äldre barn kan väl ha glädje av en figur.

Annons:
Linapina
8/22/13, 8:21 PM
#1

Läser man artikeln står det ju Skånes Universitetssjukhus. Det står faktiskt inget om hela landet vad jag kan se.

nakenkatt
8/22/13, 8:48 PM
#2

Nej det är totalstopp i hela landet.Se lillickas inlägg under tråden bläckfiskar till bebisar.jag vart nog lite skeptisk när jag fick höra om detta.En sån här liten baby är ju otroligt infektionskänslig,och ta in en leksak medför ju en viss liten risk och det törs man väl ej riskera.Däremot har den nog stor psykologisk effekt på barnet.

Linapina
8/22/13, 8:55 PM
#3

När vi låg på neo delade personalen där ut små maskar till kuvösbarn att hålla i. Men visst, det kan ha ändrats på 6 år. Det jag undrar är var Lillicka fått sin information ifrån eftersom det på babydjungeln inte skrivit något om det…

nakenkatt
8/23/13, 9:02 AM
#4

Det var tydligen på TV 4 Nyheterna i går kväll.

Cahira
8/23/13, 7:04 PM
#5

Förstår inte varför dom inte kan tvätta bläckfiskarna, torka och sedan ge den till ett barn som får ta med den hem. Dom tvättar väl alla filtar och annat? Läkarna springer ju runt sjuka och sedan in till barnen så man undrar ju..

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Joanna76]
8/27/13, 12:49 PM
#6

Ni som redan har hunnit virka bläckfiskar; skickar dom till hjärtekatten som syskondjur! 😉

Annons:
virkfantomen
8/29/13, 7:52 PM
#7

Igår mejlade jag till ambassadörerna för Borås- och Trollhättans sjukhus. Fick svar idag att Borås tar emot och delar ut bläckisar medan Trollhättan väntar på beslut nästa vecka. Det var ett reportage nyss i Lidköpingstidning om ambassadören för Skövde som skickat många bläckisar. Har mejlat samma fråga till henne och väntar på svar.

Amigurumi - Virkade små glädjespridare.

http://virkfantomen.blogg.se/

virkfantomen
9/1/13, 12:11 AM
#8

Fick svar från Skövde att de gärna tar emot Bläckisar.

Amigurumi - Virkade små glädjespridare.

http://virkfantomen.blogg.se/

Linapina
9/1/13, 7:57 AM
#9

Hörde på radion att Karlskrona också tar emot.

Upp till toppen
Annons: