Annons:
Etikettamigurumisar-alster
Läst 6379 ggr
nakenkatt
7/21/13, 10:45 AM

vad virkar ni i sommar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tänkte vi kunde visa varandra vad vi gör nu i sommar.jag har virkat några meloner och ett par bläckfiskar till barnbarnen.

Annons:
nakenkatt
7/21/13, 10:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

och melonerna

Ljusa
7/21/13, 11:03 AM
#2

Fina! Jag har precis börjat virka och lär mig fortfarande men jag ska snart försöka börja på någon av amigurumisarna i Mia Bengtssons första bok.

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

nakenkatt
7/21/13, 11:06 AM
#3

Jättekul att du har kommit hit,hoppas du ska tycka om att virka.Mias böcker har jag också och de är jättebra.Snart är du i full gång!!! jag önskar dig många lycka till och välkommen.

LinaLj
7/21/13, 11:20 AM
#4

Jag har två virkprojekt på gång, eller ja tre faktiskt :).

 Det första är en liten gudinne staty, grundmönstret finns här, som är liten och bra att ha med sig när man ska ut någon stans. 

Sedan gör jag en bolero som jag tänkte använda till en sommarklänning jag håller på att sy.

 Sedan är jag nästan klar med årets första julklapp, en tekannevärmare till mamma. Jag måste bara mäta hennes tekanna innan jag syr ihop arbetet så hålet för pipen hamnar rätt.

CamillaS
7/21/13, 12:18 PM
#5

Jag har precis avslutat min sköldpadda som jag nu ska skicka till Reumatiker förbundet.👍
Sedan håller jag på att försöka göra klart min pudel och håller även på med en råtta, som jag virkar på fri hand. Och nu har jag också lovat min kompis att jag ska virka två möss till hennes katter. 🙂
Så har lite att göra. 😃

Linapina
7/21/13, 2:19 PM
#6

Jag har typ tusen projekt i vanlig ordning ;) Ugglorna som var med i Hemmets journal för rätt länge sen, bläckfisk till neo, ett pepparkakshus från candy magazine (julupplaga), en filt, en pingvin och så stickar jag på en tröja till mig själv.
Jag kommer alltid på nya saker att göra och istället för att avsluta det jag håller på med startar jag nåt nytt. Fler som är som jag?

Annons:
CamillaS
7/21/13, 2:24 PM
#7

#6 Räcker upp handen.👋 Kommer hela tiden på nya saker som jag vill virka haha!

karro1999
7/21/13, 7:46 PM
#8

jag håller inte på med något just nu faktiskt

Pixiepussel
7/22/13, 7:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Blev precis klar med ett ben fyllt av kattmynta till kissen. :-) Nu blir det nog tillbaka till mormorsfilten.

nakenkatt
7/22/13, 9:08 PM
#10

Åh va glad katten ska bli mina älskar mynta!!!!!

Linapina
7/23/13, 7:49 AM
#11

Fint ben! Dum fråga kanske, men var kan man köpa kattmynta?

nakenkatt
7/23/13, 9:52 AM
#12

Finns i djuraffären.men jag fick ett tips från en uppfödarkollega en gång.man köper valerina på hälsokosthyllan.En naturprodukt.Man krossar tabletterna.och det behövs bara pyttelite i en figur resten ska vara stoppning.Katterna blir helt galna i leksaken jag har testat.

virkfantomen
7/29/13, 12:44 PM
#13

Jag håller på att göra klart en sköldpadda som skall skickas till barnreumatikerförbundet och bläckfiskar till neontalbarn. Välgörenhet känns extra kul att lägga tid på.

Amigurumi - Virkade små glädjespridare.

http://virkfantomen.blogg.se/

Annons:
[soffan :>]
7/30/13, 9:49 AM
#14

Jag håller på att göra en bläckfisk (med studentmössa), en apa, och en uggla. :) som min morbrors tjej har beställt av mig :P

nakenkatt
7/30/13, 10:15 AM
#15

kul,kan du visa dem?

LinaLj
7/30/13, 2:01 PM
#16

Är nu klar med min bolero/väst, har inga bilder än men hoppas få det i morgon (svårt att ta bild på något man har på sig själv) och så är jag klar med en brudkrona:

nakenkatt
7/30/13, 2:11 PM
#17

såå vacker.är det du själv som ska vara brud?

LinaLj
7/30/13, 2:38 PM
#18

#17 Nej 😃 Den är specialbeställd av en kvinna i USA

virkfantomen
7/30/13, 8:32 PM
#19

16: Så fin den är! Själv hade jag en knypplad krona av guldtråd som min mormor gjorde till min mamma. Den har några brudar i släkten använt.

Amigurumi - Virkade små glädjespridare.

http://virkfantomen.blogg.se/

Linapina
7/30/13, 11:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

En minion som jag hittade på ravelry. Ska bli en present. Fick improvisera ögonen för jag fick inte riktigt till dem enligt mönstret. Kronan var väldigt vacker.

Annons:
LinaLj
7/31/13, 8:24 AM
#21

#20 Gud så söt.

karro1999
7/31/13, 9:46 AM
#22

#20 en så måste jag också göra den är jättegullig

Linapina
8/1/13, 9:22 AM
#23

Tack!!

Amigurumigalningen
8/2/13, 11:30 AM
#24

Jag hade tänkt börja på en minion från Dummar Mig filmerna, vill ha den som nyckelring och ska göra mönstret själv :)

nakenkatt
8/2/13, 11:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Små citroner gula.

Ljusa
8/2/13, 1:08 PM
#26

#25 Vilka fina citroner, virkade du på fri hand eller med hjälp av ett mönster?

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

nakenkatt
8/2/13, 4:19 PM
#27

mönstret finns på järbogarns hemsida.jätte enkelt.

Annons:
Ljusa
8/2/13, 6:23 PM
#28

Tack, de var super fina!

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

nakenkatt
8/2/13, 6:57 PM
#29

#28 kul att du gillade dem,ja de blir en riktig färgklick.

MammaMatuszewski
8/4/13, 9:55 AM
#30

Hej!

Jag håller på med allt möjligt. Det är en Pippi Långstrump, 4 elefanter, 2 sköldpaddor, en gris, en björn, 2 ekorrar, och många fler. Jag gör det som just för tillfället känns kul och igårkväll färdigställde jag min Pippi-Långstrump-figur. I morgon skall hon levereras till sin rätta adress - en kollega har beställt henne.

Ljusa
8/4/13, 11:41 AM
#31

#30 Vad mycket kul du gör! Några bilder?

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

[nadvard]
8/4/13, 2:14 PM
#32

Jag tänkte börja virka en snuttefilt! :D

LinaLj
8/4/13, 3:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Jag har börjat på nytt projekt, kan inte låta bli … Hittade en virkad tröja med stickade muddar i min farmors virk och stickbok från 1930-talet. Det var lite knepigt att förstå virkbeskrivningen. Men efter att ha repat upp ungefär fyra gånger så trillade femöringen ner…

nakenkatt
8/4/13, 5:34 PM
#34

va kul att hitta ett mönster från den tiden.

Annons:
Danielamartina
8/8/13, 9:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

vad roligt att se vad alla andra gör 😃 jag har precis som många här massor med projekt som jag skiftar mellan hela tiden beroende på vad jag känner för. Mitt senaste färdiga projekt är en katt som jag har döpt till Stella som är iklädd en gul hänglseklänning. Mönstret har jag hittat på själv och finns väldigt snart på min blogg www.pysselstad.blogspot.se 🙂

www.pysselstad.blogspot.se

nakenkatt
8/13/13, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Min lilla uggla är klar nu.

LajvKrattan
8/13/13, 7:54 PM
#37

Jag har virkat mycket i sommar. 😃

http://www.thebronyfluff.deviantart.com/gallery/

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

virkfantomen
8/14/13, 1:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Här är den färdiga sköldpaddan som skall skickas iväg till barnreumatikerförbundet för att lindra värken åt ett barn. Håller på med bläckfiskar till neontalbarn också, bild kommer senare.

Amigurumi - Virkade små glädjespridare.

http://virkfantomen.blogg.se/

Ljusa
8/15/13, 4:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Min lilla bläckis

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Upp till toppen
Annons: