Annons:
Etikettmedlems-presentationer-och-bloggar
Läst 2875 ggr
CamillaS
2013-06-23 13:44

Halloj!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg att det fanns en kategori för presentationer så tänkte att jag kan skriva en jag med.🙂

Camilla heter jag, har hunnit bli 27 år, tiden går fort.😛
Jag bor i en lägenhet ensam med mina tre underbara katter,Tiger, Sassy och Bliz och min lilla 2,6 år lilla Guldhamster Molle.
Jag är en väldigt pysslig person av mig. Älskar att teckna, skulptera med lera och mina andra intressen som att fota och vara med kompisar.
Arbetslös just nu, men praktiserar på en förskola. Får se vad det leder till sen.

Amigurumis hittade jag av en slump när jag ville hitta lite nya grupper på dayviews då fick jag se en bild på en virkad figur, så gick in i gruppen och fick se massa bilder på amigurumis, då blev jag totalt fast! I den stunden bestämde jag mig för att jag också ville lära mig virka så söta figurer.
Så sagt och gjort begav jag mig till min närmaste affär och köpte några garner och en virknål och satte igång att kolla på youtube.
Sedan till min andra glädje såg jag att någon startat amigurumi på iFokus!
Blev väldigt glad och blev såklart genast medlem här! Och på den vägen är det jag blev fast i virkträsket. 😍
Har virkat nu sen den 7 juni och känner redan att jag har kommit ganska långt vad gäller grunderna iaf.🙂
Så nu ska jag fortsätta med mitt virkprojekt. Hade bra!👍

Här är min första amigurumi, en lila nalle som jag virkade med hjälp av en tutorial på youtube.

Annons:
[Hjärnans-virvlingar]
2013-06-24 08:10
#1

Välkommen hit!

Vad söt din nalle blev…

CamillaS
2013-06-24 09:55
#2

#1 Tack så mycket! :D

nakenkatt
2013-06-25 12:20
#3

vi kan väl köra en presentation vi andra också som hänger här.Kul att veta lite om varandra.jag heter Agnetha är 50 plus.har fyra barn.Jag är också kattuppfödare av cornish rex,äger också två nakenkatter och fem sköldpaddor.förutom virkning och stickning är djur min stora passion i livet.Jag jobbar som arbetsledare på daglig verksamhet för ungdomar med funktionshinder.Bor i hus centralt.Tycker också om att åka på utställningar med mina katter.

TottsiGirl
2013-06-25 15:39
#4

Jag fortsätter presentationen då :)
Heter Maria bor i Göteborg och har hunnit bli 28, tycker oxå tiden går fort ;)

Jag älskar att handarbeta och virkar och stickar i massor, just nu har det varit lite lugnt på gurumifronten men i sommar hoppas jag kunna landsätta massa kul projekt som ja har på g :)

Jag bor centralt under vinterhalvåret och på sommaren bor ja i min sommarstuga.. Fullkomligt älskar att sitta ute i gräset och pyssla. Jag har ingen katt men däremot en liten illerherre som husdjur. Jag jobbar på kundtjänst på ett elbolag.

Ja vad mer ska man skriva, finns de folk i närheten träffas ja gärna och har en gurumikväll :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

virkfantomen
2013-06-26 21:27
#5

Här kommer min presentation…

Jag är en kvinna mitt i livet som nyss återupptäckt virkningen genom amigurumis. Jag blev helt fast för dessa små söta figurer, för att inte tala om alla dessa bakverk och växter. Det är helt otroligt vad mycket kul mönster det finns på nätet, både gratis och att köpa. Har samlat på mej många så nu är det nästan svårt att välja vad jag skall virka.

Jag bor i ett gammalt mejeri på varaslätten med min familj (herr C och tonåringarna L och D) och katten Mattis. När jag inte virkar så pysslar jag hemma, stavgång i naturen eller går på arobic. På sommaren tar jag gärna en tur på min MC eller njuter/jobbar i vår stora trädgård.

Jag jobbar som produktionsberedare på ett verkstadsföretag i grannkomunen, där jag nästan hör till inventarierna efter 24 år på samma företag.

Maria

Amigurumi - Virkade små glädjespridare.

http://virkfantomen.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: